پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی کشوری

حوزه/ حجت الاسلام علی کشوری به دکتر ملک زاده معاون سابق وزیر بهداشت نامه نوشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه ،نامه حجت الاسلام علی کشوری مدیر مدرسه هدایت به دکتر ملک زاده معاون سابق وزیر بهداشت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پروفسور رضا ملک زاده

معاون سابق تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

سلام علیکم

به دنبال استعفای جنابعالی از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و آغاز گسترده قرنطینه در ایران -که به معنای پذیرش شکست طب سلولی در مدیریت علمی، تحقیقاتی بیماری ساده کرونا است- و با انگیزه کمک به مدیریت توطئه کرونا، بخشی از پروتکل های فقهی[۱] را -که از علم خطاناپذیر وحی استنباط کرده ایم- برای شما و برخی از اطبای محترم -که معتقد به طب سلولی هستید- باز خوانی می کنم.

مقدمتاً جنابعالی و سایر اطبای محترم را از تبعیتِ سازمان صهیونیستی جهانی بهداشت در کارآزمائی های بالینی بین المللی و پروتکل ها و مجوزهای اخلاقی متشتت برحذر می دارم. همانطور که می دانید عناوینی مانند تجربه بشری، علوم روز، کشورهای توسعه یافته و پیشرفت های پزشکی و همکاری های بین المللی نباید به جای بررسی دقیق، آزاد اندیشی، استقلال فکری و خود باوری قرار گیرد و بالتبع ترجمه مقالات علمی را جایگزین تولید علم نماید.

بخشی از مباحثات مرتبط با پروتکل های فقهی مدیریت کرونا، مبانی تشخیصی و تحلیلی طب اسلامی در مواجهه با توطئه کرونا را شرح می دهد. تبیین و تحلیل سلامت بر پایه "وحدت ترکیبی یک عضو" و طبقه بندی و وزن دهی فقهی به تاثیرات اعضاء مختلف در موضوع سلامت و بازخوانی تکاملی مفهوم مزج اختیاری در مقایسه با تبیین و تحلیل سلامت بر پایه رخدادهای درون سلولی و تفسیر تخمینی ساختار فضائی ملکول های زیستی، بخشی از مبانیِ حدیث [۲] و کارآمدِ این بسته فقهی است. همچنین تحلیل حیات به محوریت آب و تبیین چرخه ساخت ارکان حیات از رکن آب در مقایسه با تبیین وابستگی حیات به عنصر کربن و تفسیر پوزیتویستی از چرخه های اصلی حیات در هوا کره، سنگ کره و آب کره؛ بخشی عمیق تر از مبانی تحلیلی این بسته فقهی محسوب می شود. برای آشنائی بیشتر با این مبانی پیشرفته پیشنهاد می کنم در کارگاه تبیین جدول فقهی تسخیر -که محتوای آن با جدول تناوبی عناصر و فیزیک ذرات بنیادین مقایسه می شود- شرکت بفرمائید.

در تولید و تفسیر پروتکل های فقهی مدیریت کرونا علاوه بر مبانی فوق الذکر، مجموعه ای از نظریات فقهی شامل: ۱-الگوی مواجهه با سازمان بهداشت جهانی، ۲-الگوی توسعه اطلاعات طبی مردم، ۳-الگوی فقهی ارزیابی غذا، ۴-الگوی مدیریت اختلافات انسانی(تبیین نقش نزاع، غیبت، تهمت، فحش، کبر، طمع، حسد و... در تخریب سلامت)، ۵- الگوی تحلیل بیماری (پاتولوژی فقهی) ۶- الگوی تنظیم خبر، ۷- الگوی تولید خانوادگی، ۸- نظریه مدیریت شهری محله محور و ۹- نظریه روابط انسانی پیوسته (تبیین نقش صله رحم، انفاق و... در سلامت) را به کارگیری می کنیم. به عنوان مثال در الگوی تحلیل بیماری -که جایگزینی برای پاتولوژی پوزیتویستی محسوب می شود- مباحثاتی مانند بررسی تفاوت شیوع و سرایت ، بررسی وزن عوامل بیرونی و داخلی در پیدایش بیماری، تبیین جایگاه اعضای بدن در پیدایش بیماری و سلامت و طبقه بندی بیماری ها بر مبنای طبایع، تبیین می شود. همچنین در الگوی فقهی ارزیابی غذا معانی و مبانی جدیدی را برای ارزیابی غذای سالم پیشنهاد کرده ایم و استفاده از گواهینامه FDA آمریکا را در این حوزه مهم، مفید نمی دانیم. علاوه بر مبانی جدیدِ مطرح شده در کدکس فقهی غذا، در بخش تولید مواد غذایی؛ استانداردهای بخشِ کشاورزی، دامداری، طیور، باغداری، شیلات، مبارزه با آفات و در بخش مصرفِ مواد غذایی؛ استانداردهای تازگی و عتیق، پخت، معرفی غذا، ظروف غذا و شوینده ها را بازتعریف نموده ایم. (رجوع شود به نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری)

این بسته فقهی در سرفصلی مهم، زیرساخت های محیطی، بالینی و داروئی مدیریت کرونا را -در شش بخشِ ۱- پروتکل های فقهی کنترل علائم و عوارض کرونا، ۲- پروتکل های فقهی کنترل عامل بیرونی بیماری کرونا (بیوتروریسم)، ۳- پروتکل های فقهی کنترل هیجانات مزاجی فرد مبتلا، ۴- پروتکل های فقهی بهداشت محیط، ۵- پروتکل های فقهی کنترل آثار ذهنی و قلبی کرونا مانند اضطراب، ترس و خیال و ۶- پروتکل های فقهی پیشگیری از کرونا و تقویت عمومی بدن- تئوریزه می کند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی

بخش مهم دیگری در پروتکل های فقهی مدیریت کرونا تعبیه شده است؛ که به بررسی ابعاد غیر پزشکی توطئه کرونا می پردازد. بررسی این سرفصل در ۹ حوزه ۱- امامت و حکمرانی، ۲- تزکیه و اخلاق، ۳- علم و آموزش، ۴- مکاسب و معیشت، ۵- نفی سبیل و سلطه، ۶- عبرت و تجربه، ۷- بیان و مدیریت خبر، ۸- تشخیص و ارزیابی و ۹- نظم و مصیر، توصیفی دقیق تر از نقش ابزاری کرونا در طراحی سلطه ارائه می دهد.

قم - علی کشوری مدیر مدرسه هدایت

سحرگاه دوشنبه ۷ ربیع الثانی ۱۴۴۲ هجری قمری- مصادف با ۳ آذر ۱۳۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    82 93
    سلام و تشکر خوب بود و عالمانه.....
  • علی آقا IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    ایده ی خوبی است که تاثیر احکام فقهی را در سلامت بازخوانی می کنید
  • FR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    این‌که تازه به‌دوران رسیده‌ای به خود اجازه می‌دهد یک‌روز به استاد برجسته حوزه علمیه قم نامه نوشته و ایشان حجةالاسلام خطاب کند و روز دیگر به پزشک دانشمند کشور که بیش‌از تمام سال‌های عمر نویسنده این نامه، تحقیق و تعلیم و تألیف و خدمات ارزشمند علمی و پزشکی داشته است، بتازد و ندای انا رجل سر دهد، پیش و بیش‌از دل‌سوزی برای علم و دانش و فضل و فضیلت، نشانِ ترحم‌برانگیزی از تمایلات نفسانی برای دیده‌شدن و فضل‌نمایی می‌باشد. در عین‌حال اگر مسئولان محترم خبرگزاری حوزه که به‌عنوان نشر دیدگاه‌های مختلف، چنین نامه‌های به‌ظاهر پرطمطراق و فی‌الواقع کم‌مایه‌ای را منتشر می‌کنند، واقعاً به تضارب آرا و نشر حقایق و نظرات علمی علاقه دارند، بهتر است منصفانه و بی‌طرفانه نظرات علمی جناب دکتر ملک‌زاده را نیز (نه از زبان مخالفان و منتقدان که تقطیع‌شده و تحریف‌آلود ذکر می‌کنند، بلکه) از نوشته‌ها و مصاحبه‌های خود این دانشمند محترم استخراج و بازنشر نمایند؛ تا ان‌شاءالله حوزویان عزیز به‌دور از هیجانات و جوسازی‌های منبعث از جناح‌بندی‌ها و اختلافات سیاسی، تحلیل دقیق‌تری از رویدادهای علمی و اجتماعی روز داشته باشند. امید که خداوند مهربان طرفةالعینی ما را به خودمان وانگذارد و در همه‌حال از آفات نفسانی در امان بدارد.
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      سلام در کلام جنابعالی استدلالی مشاهده نشد.
    • محسن IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      78 57
      با این نظر: «این‌که تازه به‌دوران رسیده‌ای به خود اجازه می‌دهد یک‌روز به استاد برجسته حوزه علمیه قم نامه نوشته و ایشان حجةالاسلام خطاب کند و روز دیگر به پزشک دانشمند کشور که بیش‌از تمام سال‌های عمر نویسنده این نامه، تحقیق و تعلیم و تألیف و خدمات ارزشمند علمی و پزشکی داشته است، بتازد و ندای انا رجل سر دهد، پیش و بیش‌از دل‌سوزی برای علم و دانش و فضل و فضیلت، نشانِ ترحم‌برانگیزی از تمایلات نفسانی برای دیده‌شدن و فضل‌نمایی می‌باشد.» کاملاً موافقم. متأسفانه این‌ گونه همه‌ چیز دانی و همه‌ چیز گویی در تریبونها و رسانه‌ های مختلف کشور در زبانها و قلمهای گویندگان و نویسندگان و... رواج یافته. گویا الحمدلله همه علامه ی دهرند! همین آقا بقول شما یه روز به آیت الله علوی بروجردی استاد سطح عالی و خارج اون طور نامه نوشت حالا هم این پزشک مومن و متعهد رو نهی میکنه از پیروی سیاستهای صهیونیستی!!! یکی به این آقای همه چیز دان بگه حاجی! قبول شما خوبی شما استدلال داری. اصلا شما توی همه رشته ها تخصص داری. اما بدون! پرفسور ملک زاده دهها ساله با وجود بهره مندی از انواع مناصب و امکانات در سطوح عالی وزارت و طبابت، مردم محروم روستاش در بالاده کازرون رو فراموش نکرده و به طور مستمر به اونجا میره و مردم زادگاهش رو رایگان ویزیت میکنه و کلی هم خدمات پزشکی و اجتماعی داشته. جنابعالی چندبار به زادگاهت رفتی برای چهار نفر منبر بری و دین خدا رو تبلیغ کنی؟! البته خب تدبیر مدرسه هدایت و ارشاد و راهنمایی اساتید بزرگ حوزوی و دانشگاهی وقتی برای آدم نمیگذاره که! یاللعجب
    • محمد IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      54 38
      این استدلال شما خودش نشان دهنده آن است که کی تازه به دوران رسیده است. به نظرم بهتره به جای این سخنان سطحی وارد بحث علمی بشید.
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    خوب بود استدلالی بود واقعا چرا آقای ملک زاده پای یهداشت جهانی را به ایران باز کرده است? من به عنوان یک طلبه که با مبانی فقهی آشنا هستم این کار را حرام می دانم
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    اقای پزشک مستقل باش از بهداشت جهانی پیروی نکن
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    40 56
    این آقای کشوری چه کاره است که در هر چیزی اظهار نظر می کند؟ جامعه مدرسین برخورد کند...
  • رسول IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    68 34
    با احترام به نظرات مختلف ۱- از خبرگزاری حوزه تشکر میکنم که زمینه شنیده شدن سخنان و نظرات مختلف را فراهم کرده و صدای سخنان فضلای حوزه مقدسه قم شده است. ۲- اینکه حوزه علمیه قم و اساتید آن به مسائلی که برای جامعه ایران و جهان از اهم مباحث است ورود پیدا کرده اند، باعث افتخار حوزه است. حالا ممکنه اختلاف نظر باشد، به نظرم عیبی ندارد. ۳- این که تا کسی سخنی مخالف جریان غالب علمی و اجرایی زد با برچسب های مختلف او را محکوم کنیم، کار بسیار غلطی است. اگر چنین روندی رایج شود، شکوفایی علمی بوجود میاید. بنا بر این بنده با اینکه عالمی حوزوی وارد مباحث علوم مورد نیاز و مرتبط زندگی مردم شود، کاملا موافقم و میگم دیگران هم اگر حرفی دارند، بسم الله
  • محمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    71 79
    به نظرم این نکات در نامه کاملا قابل دفاع است: یکم: کارشناسان فعلی وزارت بهداشت موضعشان نسبت به who خیلی منفعلانه است و توجه به ظرفیت های طب بومی خودمان ندارند بلکه در حال مخالفت غیر عالمانه هم شده اند. دوم: واقعا پژوهشگران حوزه سلامت میدانند که این وزارت بهداشت چه بلایی سر مردم اورده. از تراریخته ها تا آزمایش بدون اجازه داروها روی مردم تا اقدامات اقتصادی عجیب در مافیای دارو و... پیشنهاد میکنم به طرح سوال دو نماینده شهرستان کرج آقایان عسگری و عباسی در رابطه با عملکرد این وزارت در ایام کرونا مراجعه کنید. اونقدر تخلف داشته این آقای ملکزاده و دوستانشان که صدای نمایتدگان مجلس هم در اومده. ۳- اما چند سوال قابل تامل: چرا کشوری که موفق ترین در مقابله با کرونا است میگوید ما از طب بومی استفاده کردیم اما این آقای ملک زاده اجازه حتی بررسی آن را نمیدهد؟ چرا ما باید بیشترین میزان فوتی را باید داشته باشیم؟ در حالی که به صورت داوطلبانه پروتکل ها و آزمایشات who را انجام دادیم؟ چرا ما باید تست داروهای وارداتی را بیش از رنج استاندارد و بدون اجازه مردم انجام بدیم؟ چرا باید ۱ میلیارد یورو از صندوق دخیره ارزی برداشت بشه ولی هیچ تغییری رخ ندهند؟
  • ایرانی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    1 1
    این چی میگه ؟
  • ر ر IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    1 0
    من پزشک هستم و دانشجوی طب نتی بااین مدل تفکر شما هم به حوزه بدبین شدم هم به رشته خودم ببینید کدوم نفوذی دشمنان دین پشت این بازیهای خنده دار هستند