سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سروستانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، ایجاد شبکه وکالت برای ارتباط بین امت و امامت را ویژگی برجسته حضرت عسکری(ع) عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، امروز در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) گفت: زندگانی امام حسن عسکری(ع) و سیره آن بزرگوار در بخش‌های مختلف می‌تواند برای ما درس های گرانبهایی داشته باشد و امیدواریم خداوند توفیق معرفت به ساحت مقدس آن حضرت و عمل به سیره ایشان را به ما عطا فرماید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از ویژگی های عمومی حضرات معصومین که در همه ابعاد می‌تواند برای ما درس باشد، بعد عبودیت و بندگی آنهاست.

وی ادامه داد: عمر نورانی حضرت امام حسن عسکری(ع) حدود ۲۸ سال بود که از این زمان، حدود ۶ سال در منصب زعامت و امامت مسلمین گذشت.

حجت الاسلام سروستانی در به اقدامات ارزنده آن حضرت در مسائل علمی اشاره کرد و ادامه داد: در بحث فعالیت‌های علمی، ایشان با تربیت حدود ۱۰۰ شاگرد برجسته گام مهمی در اعتلای علوم اسلامی برداشتند.

وی، ایجاد شبکه وکالت برای ارتباط بین امامت و امت را از ویژگی‌های برجسته امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد و ابراز داشت: این اقدام هوشمندانه‌ امام حسن عسکری (ع) باعث زمینه‌سازی بهتر غیبت حضرت امام عصر (عج)، و عامل مهمی در هدایت مردم به این سمت شد که در دوران غیبت بتوانند تکلیف خود را به درستی انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تأکید کرد: آماده‌سازی شیعه برای دوران غیبت کبرای امام عصر(عج) و حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان، در شرایطی که در سختی‌های زیادی به سر می‌بردند یکی از ویژگی‌های بارز آن حضرت بود.

وی با اشاره به اقدامات آن حضرت در زمینه مقابله با دستگاه خلافت افزود: امام حسن عسکری(ع) همچون اجداد آباء و اجداد طیبینش در مقابل دنیاطلبان با صبر و استقامت ایستادگی می‌کرد و مقابلهی مدبرانه‌ای با سیطره دستگاه خلافت و همچنین تقویت شیعیان در برابر دستگاه خلافت انجام می‌دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha