جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کمک ۱۲۰ هزار دلاری مسلمانان لیبریا، برای بازسازی مرکز قرآنی  

حوزه/ مدرسه شبانه روزی تلاوت قرآن مجید در حادثه آتش سوزی در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۹ تخریب شده و کمک مالی ۱۲۰ هزار دلاری به ساخت یک مرکز جایگزین کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از liberianobserver، جامعه اسلامی شهر پینزویل در کشوری در غرب آفریقا یعنی جمهوری لیبریا، برای بازسازی یک مدرسه شبانه روزی تلاوت قرآن مجید ۱۲۰ هزار دلار جمع آوری کردند.

جامعه اسلامی، ابتکاری را برای کمک به پروژه‌های مرکز اسلامی متحد دعوت امت یا مدرسه شبانه روزی تلاوت قرآنی پینزویل آغاز کرده و مراسم مختصری در این رابطه برگزار گردید.

ساختمانی که قیمت آن حدود ۱۲۰ هزار دلار آمریکا تخمین زده می‌شود ، بلافاصله پس از مراسم افتتاحیه ، از روز شنبه ۲۱ نوامبر سال ۲۰۲۰ رسماً آغاز به کار کرد.

گفتنی است در حادثه‌ وحشتناک ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۹، حداقل ۲۷ دانش آموز ، از جمله دو معلم هنگام آتش سوزی مدرسه شبانه روزی تلاوت قرآن اسلامی در پینزویل جان خود را از دست دادند. سرویس آتش نشانی ملی لیبریا ، از طریق مدیر خود ، الکس دیکسون ، علت شیوع آتش سوزی را به سیم‌های الکتریکی معیوب نسبت داد.

عثمان جالوه مشاور دینی رئیس جمهور در امور اسلامی، از جامعه به خاطر حفظ همزیستی مسالمت آمیز تشکر کرد و گفت که خوشحال است که همه چیز برای شروع پروژه آماده شده است.

جالوه ، که به نمایندگی از رئیس جمهور، در مراسم کلنگ زنی شرکت می‌کرد خواست در راستای اتحاد و همبستگی دولت و ملت را همراهی کنند.

امام جماعت  مسجد نیز برگفته‌های وی تاکید کرده و در مورد تامین اعتبار پروژه از بانیان و خیرین تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha