شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: با توجه به تجربه گران‌سنگ ۴۲ ساله ملت ایران و به‌خصوص تجربه تلخ معطل سازی برجام طی هفت سال گذشته، باید همه مسئولان کشور در تمام سطوح به پیروی از رهنمودهای رهبر حکیم، در موضع‌گیری‌های خود هیچ انفعال و وادادگی یا دوگانگی را به مشام دشمن نرسانده و از خود نشان ندهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در جلسه اخلاق و سلوک انقلابی که با شرکت طلاب حوزه علمیه استان از طریق وبینار برگزار شد، از برخی زمزمه‌های سازشکارانه نسبت به استکبار جهانی انتقاد کرد.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه باید چشم طمع استکبار را کور کنیم، اظهار کرد: با توجه به تجربه گران‌سنگ ۴۲ ساله ملت ایران و به‌خصوص تجربه تلخ معطل سازی برجام طی هفت سال گذشته و به ویژه با عنایت با اوج توحش عریان و ظلم فاحش آمریکا در حق ملت مظلوم و مقتدر ایران در اعمال فشار حداکثری در دو سال گذشته،  مسئولان مختلف کشور در تمام سطوح تصمیم‌ساز و تصمیم گیر و تمام اصحاب فکر و اندیشه و اهالی رسانه به پیروی از رهنمودهای بصیرت بخش رهبر حکیم انقلاب اسلامی باید در موضع‌گیری‌ها و گفتگوها و برنامه‌ریزی به ابعاد و تبعات سخنان و رفتارهای خود توجه کرده و هیچ سخن و رفتاری را که علامت انفعال و وادادگی یا دوگانگی را به مشام دشمن برساند از خود نشان ندهند.

وی افزود: در حالی که هنوز جو بایدن گرفتار انتخابات آمریکا است و ترامپ کماکان بر طبل تقلب و دزدیده شدن رأی می‌کوبد و مسیر تأیید فاسدترین انتخابات آمریکا به اما و اگر افتاده است چنانچه در اول بهمن‌ماه بایدن به کاخ سفید برسد و تحلیف به جای آورد با کشوری لجام‌گسیخته از نظر اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و سیاسی روبرو است که با اَبَر چالش‌های خُردکننده داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: علاوه بر اینکه دولت بایدن کابینه پیران فرتوت و سالخورده‌ای است که معلوم نیست رئیس دولتش، چهار سال آینده را بتواند به پایان برساند و توان اداره کشورِ رو به تجزیه و افول آمریکا را اداره کند، با عنایت به ذات شیطانی و راهبرد استکباری آمریکا که هیچ‌گاه تغییر نکرده و نخواهد کرد باید گفت جمهوری اسلامی ایران، تحت هیچ شرایطی و در هیچ موقعیتی و در هیچ سطحی با آمریکای فعلی مذاکره نخواهد داشت.

وی افزود: کسانی که دَم از تفاوت بایدن و ترامپ و مذاکره برجامی می‌زنند باید روشن کنند که آمریکا برای بازگشت به برجام باید تکلیف مواردی از قبیل خسارت ۱۵۰ میلیارد دلاری که با خروج آمریکا به ایران وارد آمده است را روشن کند که چگونه توسط آمریکا جبران خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همچنین باید تکلیف عوامل مسبب و مباشر در جنایت جنگی و خلاف حقوق بین‌المللی ترور بزدلانه سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی و مجازات آن‌ها باید توسط دولت آمریکا روشن شود و تمام تحریم‌ها فوراً و بدون هیچ‌گونه قید و شرط قبل از هرگونه مذاکره، رفع بشوند.

وی تصریح کرد: کسانی که در گفت‌وگوها و مصاحبه‌های خود خواب سازش و مذاکره می‌بینند باید برای مردم توضیح دهند که درباره مسائل فوق چگونه تصمیم خواهند گرفت و با چه تضمینی سه شرط مزبور را به سرانجام روشن خواهند رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این افراد باید پاسخ بدهند که چگونه می‌خواهند شرط ظالمانه‌ای مانند بازگشت اتوماتیک و خودبه‌خود تحریم‌ها را از قطعنامه ۲۳۳۱ حذف کنند و در این باره چه تصمیم روشن و قانع‌کننده‌ای دارند؟ در غیر این صورت هرگونه ارسال علائم انفعال و بازگشت به برجام، چیزی جز گستاخی بیشتر دشمنان قسم‌خورده ملت ایران و قاتلان سردار سلیمانی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: ملت ما فراموش نخواهد کرد که بایدن در شب شهادت سردار سلیمانی چگونه از این اقدام جنایت‌کارانه ترامپ حمایت کرد و به قهرمان جهانی مقاومت اهانت کرد؛ ازاین‌رو باید گفت نسل انقلاب و مردم انقلابی به عقب بازنخواهند گشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha