شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد از موافقت مقام معظم رهبری با درخواست استعفای وی خبر داد و دلایل استعفا را نیز برای مردم شرح داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در گفتار هفتگی سی‌ام آبان ماه، از موافقت مقام معظم رهبری با درخواست استعفای وی از نمایندگی ولی‌فقیه در استان و امامت جمعه بجنورد خبر داد.

وی ابتدا با اشاره به خدمات و فعالیت‌های خود در نهاد امامت جمعه در طول ۲۰ سال اخیر، اظهار کرد: بنده در سال ۵۱ وارد حوزه علمیه کاشمر شدم و تا سال ۸۱ به مدت ۳۰ سال درس طلبگی خواندم، به‌گونه‌ای که در این سال‌ها یا درس حوزوی می‌خواندم و یا درس می‌دادم و خوشه‌چین بزرگانی بودم که از محضرشان بهره‌ها بردم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: در سال ۸۱ به سمت امامت جمعه فسا در استان فارس منصوب شدم و به مدت سه سال در این شهر بودم، بعد از آن به مدت دو سال امام‌جمعه ساوه بودم، سال ۸۶ به تهران رفته و به مدت ۵ سال معاون فرهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور بودم و در سال ۹۱ به خراسان شمالی آمدم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در سال ۹۱ وقتی به بجنورد آمدم، امام‌جمعه دفتر نداشت به همین دلیل دفتر امام‌جمعه را در دو طبقه احداث کردیم و ترمیم و زیباسازی مصلی و محوطه آن، ساخت مهد آدینه برای فرزندان نمازگزاران در روزهای جمعه ساخت و تکمیل چند مدرسه علمیه در استان و ... برخی از اقداماتی بود که در این مدت انجام شد.

وی با اشاره به ارتقای سطح حوزه علمیه و تعداد طلاب استان در سال‌های اخیر، اظهار کرد: تعداد طلاب استان پیش از ورود ما به خراسان شمالی ۸۰۰ نفر بود؛ اما الآن به بیش از دو هزار طلبه افزایش یافته است و بر مبنای فرمایش رهبر معظم انقلاب که تأکید کردند اینجا می‌تواند حوزه علمیه‌ای جامع و با سطوح عالی داشته باشد، سطح سه و چهار حوزه در استان راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همچنین زمین زائرسرای خراسان شمالی در مشهد در نزدیکی حرم مطهر به مساحت ۵۰۰ مترمربع گرفته شده و باید به‌زودی احداث آن با بودجه ۱۱ میلیارد تومانی آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین در این چند سال خدمات فرهنگی در استان ارتقای مناسبی داشته است، افزود: در این ۸.۵ سال که امامت جمعه بجنورد را بر عهده داشتم ۴۰۵ خطبه نماز جمعه در موضوعات مختلف خواندم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برپایی جلسات تفسیر قرآن در ۹ ماه رمضان در ۹ سال اخیر که ۲۷۰ جلسه آن از صداوسیمای استان پخش شد، ارائه ۲۷۰ برنامه سحر ماه رمضان در این ۹ سال، برپایی جلسات تفسیر قرآن در سطح استان، ارائه تقریباً ۵ هزار سخنرانی غیر از خطبه‌ها با حضور مسئولان و مردم و ... برخی از اقدامات بنده در این چند سال است.

وی ادامه داد: برپایی حدود سه هزار کلاس درس برای طلاب حوزه علمیه، اجرای طرح اعزام طلاب به روستاهای فاقد روحانی در شب‌های جمعه، تألیف ۱۰ جلد کتاب در استان، فعال‌سازی فرهنگ عمومی و برگزاری جلسات منظم شورای فرهنگ عمومی، حضور در اماکن نظامی و انتظامی و تدریس دروس بصیرتی و هدایتی، پاسخ‌گویی به مراجعات مردمی و گره‌گشایی از مشکلات آن‌ها شمار دیگری از اقداماتی است که در سال‌های اخیر در استان اجرایی شده است.

دو دلیل استعفای نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به دلیل استعفای خود از امامت جمعه بجنورد و نمایندگی ولی‌فقیه در خراسان شمالی، اظهار کرد: دو دلیل برای رفتن از استان دارم؛ دلیل اول عاطفی است به این معنا که من و خانواده‌ام ۲۰ سال است که همواره در حال هجرت و اثاث‌کشی هستیم و حتی فرزندان و نوه‌های خود را به درستی ندیده‌ام، ازاین‌رو از یک سال و نیم قبل درخواست جابجایی کرده بودم که خوشبختانه اکنون قبول کرده‌اند.

وی افزود: علت دوم استعفا این است که احساس کردم به خاطر من نهاد ولایت در معرض تهدید و خطر است، زیرا در این استان برخی به من انتقاد داشتند، اما انتقادات خود را به‌گونه‌ای مطرح می‌کردند که هراس داشتم به حریم ولایت خدشه وارد شود، در نتیجه تصمیم گرفتم از جلوی راه بروم تا خدای‌ناکرده جایگاه ولایت تضعیف نشود و حریم ولایت همچنان بر فراز بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: من از مردم خراسان شمالی تشکر می‌کنم، مردمی خوب که همیشه در صحنه هستند و از همه آن‌ها حلالیت می‌طلبم و اعلام می‌کنم از همه راضی هستم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha