شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی_حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد پس از ۸.۵ سال امامت جمعه و ۴.۵ سال نمایندگی ولی‌فقیه در این استان، از مردم خراسان شمالی خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در گفتار هفتگی سی‌ام آبان از مردم استان خداحافظی کرد.

بیشتر بخوانید:

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به دلیل استعفای خود از امامت جمعه بجنورد و نمایندگی ولی‌فقیه در خراسان شمالی، اظهار کرد: دو دلیل برای رفتن از استان دارم؛ دلیل اول عاطفی است به این معنا که من و خانواده‌ام ۲۰ سال است که همواره در حال هجرت و اثاث‌کشی هستیم و حتی فرزندان و نوه‌های خود را به درستی ندیده‌ام، ازاین‌رو از یک سال و نیم قبل درخواست جابجایی کرده بودم که خوشبختانه اکنون قبول کرده‌اند.

وی افزود: علت دوم استعفا این است که احساس کردم به خاطر من نهاد ولایت در معرض تهدید و خطر است، زیرا در این استان برخی به من انتقاد داشتند، اما انتقادات خود را به‌گونه‌ای مطرح می‌کردند که هراس داشتم به حریم ولایت خدشه وارد می‌شود، درنتیجه تصمیم گرفتم از جلوی راه بروم تا خدای‌ناکرده جایگاه ولایت تضعیف نشود و حریم ولایت همچنان بر فراز بماند.

بیشتر بخوانید:

آخرین حرف های امام جمعه بجنورد با مردم | از همه حلالیت می طلبم

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: من از مردم خراسان شمالی تشکر می‌کنم، مردمی خوب که همیشه در صحنه هستند و از همه آن‌ها حلالیت می‌طلبم و اعلام می‌کنم از همه راضی هستم.

خدمات حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی سال ۹۱ با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان امام‌جمعه بجنورد منصوب شد و در سال ۹۵ نیز با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان نخستین نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی منصوب شد.

وی در طول ۸.۵ سال گذشته منشأ برکات فراوانی برای خطه خراسان شمالی، باب الرضا (ع) و گنجینه معرفت‌ها بود که از آن جمله می‌توان به افزایش چشمگیر شمار نمازگزاران جمعه اشاره کرد؛ به‌گونه‌ای که در ایامی مانند ماه رمضان و محرم پس از تکمیل ظرفیت ۵ هزارنفری مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، محوطه ورودی مصلا نیز مملو از نمازگزاران می‌شد.

ارتباط شایسته با اقشار مختلف مردم، حضور در یادواره‌های شهدا در شهرها و روستاهای استان، تعامل مناسب با مدیران و مسئولان استانی، پیگیری و رفع مشکلات مردم با استفاده از ظرفیت نهاد امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه و ... برخی از اقدامات و فعالیت‌های نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در سال‌های اخیر بود.

تکمیل و ترمیم و زیباسازی مصلای امام خمینی (ره) بجنورد و محوطه آن، احداث دفتر امام‌جمعه و حسینیه شهدا، احداث مهد آدینه ویژه فرزندان و کودکان نمازگزاران جمعه، زمینه‌سازی برای ارتقای مدیریتی حوزه علمیه خراسان شمالی و احداث چند مدرسه علمیه جدید در استان با استفاده از بودجه سفر مقام معظم رهبری، راه‌اندازی سطح سه و چهار حوزه علمیه در خراسان شمالی، نهادسازی و ریل‌گذاری مسائل و موضوعات فرهنگی در استان ازجمله بنیاد عفاف و حجاب، مؤسسه سبک زندگی اسلامی و ... از دیگر اقدامات حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خراسان شمالی بود.

بر اساس برنامه مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد در هفته‌های آتی برگزار می‌شود و یکی از عالمان بومی خراسان شمالی به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بجنورد معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha