پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید عبدالفتاح نواب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، توهین، تحقیر و اتهام را از جمله عوامل فاصله گرفتن برخی افراد از روحیه بسیجی برشمرد و گفت: عوامل بیگانه و نفوذی‌ها با برچسب‌ زدن به بسیجیان به دنبال حساسیت‌زدائی از جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در همایش مجازی بزرگداشت تشکیل بسیج مستضعفین گفت: بسیج از ابتکارهای ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی بود که این شجره طیبه در دوران هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) نقش بسزایی را ایفا کرد.

وی با بیان اینکه بسیج در عرصه‌های مختلف به مردم خدمات شایان و بی‌بدیلی را ارائه کرده است و این خدمات همچنان ماندگار است، تصریح کرد: روحیه بسیجی یک ارزش است همانی که از آن به عنوان مکتب بسیج و عشق یاد می کنند. بسیجی بر آمده از نهج‌البلاغه امام علی (ع) است. 
این روحیه در حفظ بیت‌المال بسیار دقیق، تاثیرگذار و نقش آفرین است. بسیجی‌ها نجومی بگیر نیستند؛ اما برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی از جان خود هزینه می‎‌کنند.   

سرپرست حجاج ایرانی، حفظ روحیه بسیجی را از توصیه‌های دین و رهبر معظم انقلاب اسلامی  دانست و افزود: باید روحیه بسیجی حفظ شود، زیرا بسیجی یک ارزش است، ولی حفظ این روحیه و بسیجی ماندن از آن ارزشمندتر است. شجره بسیج به یاران با وفای اباعبدالله علیه السلام در کربلای معلا می‌رسد.

وی تاکید کرد: بسیج انتظار می‌کشد تا با فداکاری حق را برباطل غالب نماید و زمینه حکومت آخرین ذخیره الهی فراهم شود، آنچه که امروزه در عراق و سوریه و کشورهای آزادی خواه جهان به عنوان مقاومت اسلامی یاد می‌شود؛ برگرفته از عنصر بسیج و داشتن روحیه بسیج و بسیجی است؛ شهادت و شکست ظاهری و  پیروزی و غلبه ظاهری هردو برای بسیجی یکی است؛ چرا که او فقط برای انجام وظیفه و تکلیف شرعی می اندیشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: بسیج نه برای آب وخاک و نه برای عناصر پست مادی؛ بلکه برای اجرای عدالت اسلامی کار و تلاش می‌کند؛ بسیج حافظ ره‌آوردهای انقلاب جهانی اسلام است؛ بسیج سلاحش ایمان و منطقش قسط و عدالت اسلامی است؛ شجره بسیج به فاتح خیبر؛ اول امام علی بن ابیطالب(ع) می‌رسد.

وی با اشاره به  اینکه یکی از توصیه‌های دینی تداوم و استمرار راه حق است و گاهی عنوان عاقبت بخیری هم شاخه همین حقیقت است، یادآور شد: متاسفانه در تاریخ شاهد این هستیم که بسیاری از حواریون و خواص نتوانستند راه پیامبران، اولیا و رهبران را تداوم دهند و از شعارهای روز اول و آرمانهای اولیه فاصله گرفتند؛ ولی امروز بسیجیان زیادی هستند که در راه دین و اسلام جانانه ایستادگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب، توهین و تحقیر را از جمله عوامل فاصله گرفتن برخی افراد از روحیه بسیجی برشمرد و گفت: برای فاصله گرفتن جامعه از روحیه بسیجی نفوذی‌ها و ستون پنجم تلاش می‌کنند و با برچسب‌های نیروهای تندرو، رادیکال، بی‌شناسنامه، بی‌سواد و ده‌ها برچسب دیگر به دنبال حساسیت‌زدائی از جامعه هستند.

وی، احساس عقب افتادن از جایگاه و حقوق اجتماعی و توجه به زندگی مادی و دنیوی را از دیگر عوامل دوری از روحیه بسیجی دانست و تاکید کرد: بسیجی آن قدر اهمیت دارد که امام در بیشتر سخنرانی‌ها خود از بسیج و بسیجی یاد می‌فرمودند که افتخار من آنست که خود بسیجی‌ام. بنابراین باید کاری کنیم که این روحیه و اخلاص در جامعه و میان بسیجیان همچنان محفوظ بماند.

در ادامه این مراسم آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت در سخنانی با تبریک هفته بسیج و شکل گرفتن شجره طیبه بسیج با فرمان امام امت (ره) در پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ تصریح کرد: بسیج نه تنها تامین کننده نیروی انسانی داوطلب برای رزم بود، بلکه بسیج ورود یک تفکر و یک نگاه جدید در صحنه تاریخ جنگ‌های جهانی بود و توانست ایده جدیدی را در حوزه رزم مطرح کند.

برپایه این گزارش در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری از ایثارگران دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و در پایان این مراسم سهراب فولادوند فرمانده مرکز مقاومت بسیج بین الملل سازمان حج و زیارت از فعالیت های این مرکز به منظور تقویت، اشاعه و گسترش فرهنگ بسیج گزارشی ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha