پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بسیج

حوزه/ استاد مدرسه علمیه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) بیرجند با بیان این‌که بسیج و بسیجی بودن یک تفکر است، گفت: تفکر بسیجی تفکری است که برای فرد، ماموریت، ساعات کاری و نفع داشتن به هیچ وجه مطرح نیست بلکه در تفکر بسیجی؛ اصل بر انجام تکالیف دینی و خدمت رساندن به مردم و جامعه است.

حجت الاسلام سید رضا هاشمی، استاد مدرسه علمیه تخصصی امیرالمؤنین(ع) بیرجند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج شجره طیبه و یادگار امام راحل برای امت شریف ایران‌ است.

وی با تاکید بر اهمیت بسیج‌ در جامعه، تصریح کرد: در اهمیت بسیج همین بس که امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در پنجم آذرماه سال ۵۸ فرمودند «جامعه‌ای که ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد، باید ۲۰ میلیون بسیجی نیز داشته باشد».

این استاد حوزه‌ علمیه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران که همزمان با چهل سالگی انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب بیان شد، گفت: مقام عظمای‌ ولایت در آنجا و حتی یک جمع خصوصی‌ فرمودند: «بنده بنا ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی بیان کردم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ولی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب می‌گویم‌ که این کار را بکنید».

حجت الاسلام هاشمی بیانیه گام دوم انقلاب را در امور مختلف راهگشا برشمرد و عنوان کرد: آنچه مسلم است، آن است که سیاست‌های کلی نظام و رسالت‌های بسیجیان در این بیانیه به صورت کامل بیان شده است.

وی با اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در بیانیه مذکور ادامه داد: ایشان در این بیانیه به وجود ۳۶ میلیون جوان بین ۱۵ تا ۴۰ سال سن در جامعه فعلی ایران اشاره داشته‌اند که باید بگوییم اگر آن روز، امام راحل از وجود ۲۰ میلیون جوان ایرانی انتظار وجود ۲۰ میلیون جوان بسیجی را داشتند، امروز به فرموده رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی با وجود بیش از ۳۶ میلیون جوان در کشور، انتظار ۴۰ میلیون‌ بسیجی را داریم.

بسیج و بسیجی بودن، یک تفکر است

این کارشناس فرهنگی بسیج و بسیجی بودن را، یک تفکر دانست و افزود: تفکر بسیجی تفکری است که برای فرد، مأموریت، ساعات کاری و نفع داشتن به هیچ وجه مطرح نیست بلکه در تفکر بسیجی؛ اصل بر انجام تکالیف دینی و خدمت رساندن به مردم و جامعه است.

حجت الاسلام هاشمی ادامه دهد: تفکر بسیجی آنقدر مهم است که علیرغم‌ مشکلات جامعه فعلی، وقتی سردار رشید اسلام سردار سلیمانی وارد میدان می‌شد همه ما شاهد برکات وجود ایشان در جامعه بودیم.

وی بیان کرد: جمله ای از سردار سلیمانی برای همه ما به یادگار مانده است و آن این است که «میزان فرصتی که در تهدیدها است در خود فرصت‌ها نیست و به مراتب، میزان فرصت در تهدیدها بیشتر است».

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر این‌که امروز تحریم تهدید است ولی می‌شود تحریم را تبدیل به فرصت کرد، یادآور شد: البته باید توجه داشته باشیم که فرصتی مدنظر است که بتوانیم از آن خودسازی، خودکفایی، تولید ملی و اشتغال را رقم بزنیم و بررسی کنیم که چرا نباید این اتفاق بیفتد؟

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه «ایران با دارا بودن یک درصد جمعیّت جهان، دارای ۷ درصد ذخایر معدنی جهان است، منابع عظیم زیرزمینی، موقعیت استثنائی جغرافیایی میان شرق و غرب و شمال و جنوب، بازار بزرگ ملّی، بازار بزرگ منطقه‌ای با داشتن ۱۵ همسایه با ۶۰۰ میلیون جمعیّت، سواحل دریایی طولانی، حاصل خیزی زمین با محصولات متنوّع کشاورزی و باغی، اقتصاد بزرگ و متنوّع، بخشهایی از ظرفیّت های کشور است؛ بسیاری از ظرفیّتها دست‌نخورده مانده است. گفته شده‌ است که ایران از نظر ظرفیّت های استفاده‌ نشده‌ طبیعی و انسانی در رتبه‌ اوّل جهان است و بی‌شک شما جوانان مؤمن و پُرتلاش خواهید توانست این عیب بزرگ را برطرف کنید دهه‌ دوّم چشم‌انداز باید زمان تمرکز بر بهره‌برداری از دستاوردهای گذشته و نیز ظرفیّت های استفاده‌نشده باشد و پیشرفت کشور از جمله در بخش تولید و اقتصاد ملّی ارتقاء یابد»، ابراز کرد: بدون شک، ما یک فهرست طولانی از فرصت‌های مادی برای این کشور داریم که نباید از اهمیت آن غفلت کنیم.

وی در پایان باری دیگر با تاکید بر لزوم داشتن فرهنگ بسیجی در جامعه، متذکر شد: پیشرفت، آبادانی، ترقی جامعه و عبور از همه تنگناها و از جمله تنگناهای اقتصادی فقط و فقط از طریق تفکر بسیجی میسر می‌شود.

انتهای‌ خبر/۱۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha