شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسینی امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه بندر دیر با اشاره به اینکه تا زمانی به ارزش های دینی و مکتبی پایبند هستیم، دشمن داریم، گفت: دشمن از طریق مختلف به جنگ ما آمده است که برای مقابله با آن باید فرهنگ بسیج و شهادت را زنده نگه داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، امام جمعه بندر دیر امروز در آیین افتتاحیه طرح لاله های روشن، ۲۵ شهید، ۲۵ یادواره، ۲۵ آموزشگاه، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا نشان دهنده این است که مسئولان ما دارای فکر، فرهنگ و تفکر بسیجی هستند و تجلیل از شهدا نشانه عشق به آرمان های والای آنها است.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی خاطرنشان کرد: امنیت و آسایش کشور مدیون خون شهدا است و برگزاری یادواره ها کمترین ادای دین به این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی به ارزش های دینی و مکتبی پایبند هستیم، دشمن داریم، افزود: دشمن از طریق مختلف به جنگ ما آمده است که برای مقابله با آن باید فرهنگ بسیج و شهادت را زنده نگه داریم.

فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) ناحیه شهرستان دیر نیز در این آیین، فلسفه وجودی شجره طیبه بسیج را مردم داری و مردم یاری برشمرد و بیان کرد: بصیرت، خلوص و عمل به هنگام  سه شاخصه مهم بسیجیان است.

سرهنگ پاسدار ایرج سلیمانی با بیان اینکه خون شهیدان این نظام را بیمه کرده است، اضافه کرد: با گرامیداشت شهدا و تکریم خانواده هایشان ادامه دهنده راه امام و آرمان ها شهیدان باشیم.

وی با اشاره به اینکه خطاب مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به نسل جوان و دانش آموزان است، یادآور شد: اولین سال از گام دوم انقلاب را با اقتدار در حال سپری کردن هستیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر نیز در این مراسم اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است.

احمد عبدالله زاده افزود: قطعا و یقینا انقلاب اسلامی به برکت ایثار و مجاهدت شهدا به موفقیت ها زیادی در همه زمینه ها دست پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: دشمن بدنبال کمرنگ کردن یاد شهدا است که هوشیاری فرهنگیان و دانش آموزان این اجازه را نمی دهد و همواره فضاهای علمی و آموزشی ما مزین به یاد و نام شهیدان و ادامه راه آنها است.

عبدالله زاده با بیان اینکه امسال ششمین سال برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در سطح آموزش و پرورش است، عنوان کرد: یکی از ویژگی های مهم این یادواره ها، دانش آموز محور بودن است که همان ترویج فرهنگ شهادت بین دانش آموزان و نسل جوان است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت های آموزش و پرورش بر بستر فضای مجازی دنبال می شود و برگزاری این یادواره ها نیز از امروز آغاز و تا ۱۲ آذرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha