چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار هزاران نفر از بسیجیان استان قم‌ با رهبر معظم انقلاب در ۲ آبان ۸۹

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: حقیقتاً یکی از مهم ترین عوامل موفقیت و پویایی انقلاب و نظام اسلامی، وجود تفکر و روحیه بسیجی در کشور است.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، با بیان این که پس از ولایت فقیه، نیروی مردمی بسیج و ایمان و اراده بالای آحاد بسیجیان، ستون اصلی انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب، شجره ی طیبه بسیج از دل مردم شکل گرفت و همواره با حضور پررنگ اقشار مختلف جامعه در مقاطع گوناگون و حساس، این شجره طیبه به ایفای نقش پرداخته که از جمله بارزترین حماسه آفرینی‌های بسیجیان عزیز را می توان دوران دفاع مقدس برشمرد.

وی افزود: پس از جنگ تحمیلی نیز بسیج در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، محرومیت زدایی و ... بسیار خوش درخشیده که از آن جمله موفقیت های علمی، مقابله با دشمنان انقلاب و نظام در جبهه های گوناگون، تلاش در جهت تعمیق و تقویت امنیت کشور، خدمت رسانی به مردم مناطق محروم کشور، خدمت رسانی به سیلزدگان و زلزله زدگان در سال های اخیر، حضور گسترده و مخلصانه در جریان مقابله با کرونا در سال جاری و ... بوده است.

این مدرس دانشگاه همچنین، تفکر و روحیه بسیجی را عامل پویایی و موفقیت انقلاب و نظام اسلامی در زمینه های مختلف دانست و گفت: راه حل مشکلات کشور، تقویت و ترویج تفکر و روحیه بسیجی و جهادی است و تجربه نیز ثابت کرده که هر جا ما با اندیشه بسیجی و روحیه جهادی وارد عمل شده ایم، به یاری حق تعالی و در سایه وحدت و همبستگی و ولایتمداری، بر مشکلات فائق آمده ایم.

وی همچنین بیان داشت: بر اساس کلام نورانی رهبر معظم انقلاب، یکی از ویژگی های بسیجی این است که اهل فهم و صاحب بصیرت و نیز اقدام به موقع و به اندازه است و باید روز به روز در مسیر دفاع از انقلاب و ارزش های والای آن، این شاخصه ها در وجود بسیجیان سرافراز تقویت شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: حقیقتاً بسیج زمانی می تواند به حرکت کلیدی و تحول آفرین خود ادامه دهد که معتقد به تحول و حرکت در مسیر تعالی انقلاب اسلامی باشد و از این حیث نیز باید تأکید کرد که انقلاب اسلامی مادامی که تفکر بسیجی در آن وجود داشته باشد، راه رشد و موفقیت را طی خواهد نمود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha