پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بازدید مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران

حوزه/ حجت الاسلام کتابچی گفت: این روزها، شاهد اتفاقاتی در کشور هستیم که به صورت عمدی رقم می خورد تا سبب نارضایتی مردم نسبت به نظام، انقلاب و روحانیت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام کتابچی در جلسه هم اندیشی ائمه جماعت طرح شهید سلیمانی که در مسجد امام محمد باقر(ع) پردیسان قم برگزار شد، با بیان این که در شرایط سختی از نظر هجمه فرهنگی و آسیب های اجتماعی قرار داریم و برای عبور از این شرایط سخت لازم است مبلغین به صورت جهادی وارد میدان شوند، گفت:اهل بیت(ع) هم در شرایط سخت قرار داشته اند و آن شرایط باعث نشد از هدف خود برای ترویج دین دست بردارند.

امام جمعه سلفچگان افزود: امروز مبلغین هم در همان مسیر قرار دارند و لازم است با عنایت و توکل به خدای متعال سختی را برای تبلیغ دین تحمل کند.

وی بیان داشت: برای عبور از شرایط سخت، لوازمی را باید رعایت کرد که از جمله آن داشتن دغدغه برای فعالیت و تبلیغ، داشتن اخلاق خوب، منش درست و صحیح و رعایت ادب با مردم است.

حجت الاسلام کتابچی با بیان این که از دیگر ابزار موفقیت برای امر تبلیغ، همراهی و دوستی و ایجاد محبت به همه نوع افراد است، اظهار داشت: مبلغ برای موفقیت در امر تبلیغ و جذب جوانان لازم است محب و دوست دار همه مردم و جوانان باشد. وقتی محبت باشد، دغدغه و علاقه هم خواهد آمد.

امام جمعه سلفچگان با بیان این که مبلغین نباید از جوانان غفلت کنند و این غفلت خسارت ها را دو چندان خواهد کرد، افزود: در این شرایط حساس، نباید منتظر ماند تا جوان به سراغ مبلغ و روحانی بیاید، بلکه این مبلغ است که باید با جوان امروزی به صورت مختلف ارتباط بگیرد و با عشق و محبت، او را به سمت ارزش های اخلاقی و دینی جذب کند.

وی با بیان این که این روزها، شاهد اتفاقاتی در کشور هستیم که به صورت عمدی رقم می خورد تا سبب نارضایتی مردم نسبت به نظام، انقلاب و روحانیت شود، گفت: امروز روحانیت با شرایط سختی از نظر هجمه ای که از سوی بعضی دوستان در کشور ایجاد شده، روبرو است و این رسالت را بیش از گذشته سنگین کرده است.

حجت الاسلام کتابچی با بیان این که امروز فضای مجازی بلای جان جوانان شده، عنوان کرد: در گذشته آوردن گوشی همراه در مدرسه برای دانش آموز ممنوع بود، اما هم اکنون کاری کردند که گوشی و فضای مجازی شبانه روزی با جوانان باشد و این نشان می دهد که دست هایی در کار است تا جوانان را به قتلگاه ببرد.

امام جمعه سلفچگان بر تولید محتوا دینی، فرهنگی و اجتماعی و... در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: در این شرایط حساس نباید قلم طلبه روی زمین بماند، اگر قلم روی زمین بماند، باید منتظر روزهای سخت تری باشیم.

وی با بیان این که کار جهادی به معنای کارگشایی است، گفت: این کارگشایی در موارد مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی می تواند اتفاق بیفتد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha