جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید مناظیر حسین نقوی دبیر الجواد فاوندیشن لکهنو

حوزه/ دبیر الجواد فاوندیشن لکهنو هند در پیامی درگذشت دکتر کلب صادق نقوی را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مناظر حسین نقوی دبیر الجواد فاوندیشن لکهنو هند در پیامی درگذشت دکتر کلب صادق نقوی را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم فرزانه ، مولانا دکتر کلب صادق نقوی قدس سره الشریف را که از  رهبران برجسته مسلمانان و شیعیان کشور هندوستان بوده اند را به علمای اعلام، سلسله جلیله روحانیت، حوزه‌های علمیه و مردم شریف شبه قاره به ویژه مسلمانان کشور هندوستان  و بیت مکرم و فرزندان ارجمند ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم 

مولانا سید کلب صادق نقوی امام جمعه لکنهو از شخصیت های برجسته شیعیان هندوستان و حامیان مهم انقلاب اسلامی در شبه قاره بود عصر  سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ بر اثر بیماری  درگذشت.

مولانا سید کلب صادق نقوی که از یک خاندان بزرگ شیعه هند سربرورده بود، خدمات علمی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی فراوان - از جمله ساخت مجموعه ای مدرسه، دانشگاه و مراکز درمانی برای پیروان و محبان اهل بیت(ع) - از خود بر جای گذاشت.

وی به عنوان "امام جمعه شهر لکهنو" از خطبای مشهور هند به شمار می رفت و علاوه بر این کشور در کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز به تبلیغ و سخنرانی می پرداخت.

مرحوم دکتر کلب صادق نقوی که از حامیان بارز انقلاب اسلامی ایران، وحدت اسلامی و محور مقاومت در هند محسوب می شد بارها در اجلاسیه های بین المللی در ایران شرکت کرد.

وی همچنین با آیت الله العظمی «خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی و برخی از مراجع عظام تقلید در ایران و عراق دیدار کرده بود.

این جانب رحلت این عالم و خدوم را به خاندان مکرم و فرزندان معزز ایشان و حوزه های علمیه و روحانیت معظم هندوستان تسلیت عرض می کنم و علو درجات و همجواری ایشان با اجداد طاهرینش را از محضر ربوبی مسئلت می نمایم.

سید مناظر حسین نقوی 
دبیر الجواد فاوندیشن لکهنو هند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha