پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
المپیاد علمی

حوزه/ حجت‌الاسلام مرید زاده، از برگزاری المپیادهای علمی برای طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای، درکنار اجرای سایر طرح‌های پژوهشی خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد مرید زاده، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خامنه‌ای(ع) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از اجرای طرح‌های متنوع پژوهشی در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: مدارس علمیه باید بستر مناسب را جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی طلاب فراهم کنند تا طلاب علاقه‌مند بتوانند در این زمینه فعالیت‌های خود را در پیش گیرند.

وی افزود: در همین راستا، پس از هم‌فکری‌های صورت گرفته، طرح‌های متنوع پژوهشی برای طلاب علاقه‌مند برنامه‌ریزی‌شده که بعضی از آن‌ها اجرا و برخی دیگر در ضمن سال اجرا خواهد شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، گفت: از مهم‌ترین طرح‌ها می‌توان به راه‌اندازی کانون‌های پژوهشی برای طلاب مقدمات و سطوح یک و دو اشاره کرد که برای طلاب مقدمات، کارگاه‌های یادگیری مهارت‌های پژوهشی، آموزش مقاله‌نویسی برگزار خواهد شد و طلاب پایه‌های بالاتر با تشکیل گروه‌های مختلف چند نفره می‌توانند با تولید نشریه و مکاتبات علمی، به شبهاتی که در اثر اتفاقات مختلف در جامعه به وجود می‌آید پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام مرید زاده، با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات علمی در بین طلاب اظهار داشت: از دیگر طرح‌های اجراشده توسط معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، می‌توان به برگزاری المپیاد علمی میان طلاب این مدرسه علمیه اشاره کرد. این المپیاد که مرحله اول آن اجراشده است، به‌صورت داخلی، با سوالاتی استاندارد و از محدوده خوانده‌شده توسط طلاب، جهت تعیین سطح علمی آن‌ها برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مباحثی که در درس خارج مطرح می‌شود، در سطح دو مدارس علمیه خوانده و یا به آن‌ها اشاره‌شده است، تصمیم بر آن شد تا با برگزاری مشاورات اصول فقه برای طلاب سطح دو، پیش‌نیازی جهت ورود آن‌ها به درس خارج فراهم  شود.

حجت‌الاسلام مرید زاده، در پایان، از برگزاری طرح‌های جانبی در کنار طرح‌های اصلی پژوهشی، ویژه طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای، خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنار طرح‌های اصلی و محوری که برگزار می‌شود، طرح‌های جانبی مثل یادگیری مهارت تایپ ده انگشتی، که مرتبط بازندگی طلبگی و پژوهشی طلاب است نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha