سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کتاب

حوزه/ طرح «تقویت پیوند طلاب با کتاب و کتابخوانی» به همت مجمع نمایندگان طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

حجت‌الاسلام سیدستار رسالتی در گفت‌وگو با خبرگزاری«حوزه»در یاسوج از اجرای طرح «تقویت پیوند طلاب با مقوله کتاب و کتابخوانی»در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: مجمع نمایندگان طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد حسب وظیفه ای که برای خویش تعریف کرده است، گامی هرچند کوچک در این مسیر روشن برداشته که یکی از ثمرات آن اجرای طرحی با عنوان «تقویت پیوند ارتباط طلاب با مقوله کتاب و کتابخوانی» بود.

کارشناس فرهنگی افزود: در اولین مرحله طرح، طلاب و خانواده های آنها با کتاب سه دقیقه در قیامت آشنا شدند و در نهایت از میان شرکت کنندگان در این طرح جناب آقایان حجج اسلام صالح آذرپندار و سید ابوالفضل خسروانی نیک به پاس توجه شایانی که به این امر داشتند مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

رسالتی افزود: پیوند افراد با  کتاب و کتابخوانی از جمله مهمترین برنامه هایی است که می تواند جامعه را به سوی ارزش های والای الهی، انسانی و اخلاقی سوق بدهد. این مطلب تا آنجا حائز اهمیت است که مقام معظم رهبری در این رابطه می فرمایند جامعه باید با کتاب انس پیدا کند.

 وی اضافه کرد: مردم به عنوان جامعه و مسئولین به عنوان پیشروان فرهنگ سازی و الگو بخشی، وظیفه دارند رابطه خود با مقوله کتاب و کتابخوانی را تعریف و پیدا کنند.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: مردم برای اینکه در مسائل فردی و اجتماعی خود تعامل صحیح، سالم و سازندهای با همنوعان داشته باشند باید به آگاهی و معرفت صحیح در این مسیر قدم بردارند در اینجاست که کتاب با مشخصه مفید بودن به عنوان یک همراه صدیق می تواند نقش چراغ راهی باشد که مسیر موفقیت و راهیابی را برای آنان روشن و هموار کند، اما مسئولین در بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای اینکه مردم جامعه با این حقیقت ارتباط برقرار کنند، وظیفه دارند زمینه را برای تحقق آن فراهم آورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha