پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام افتخاری

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که فقدان دانشمندان حوزه دفاعی و هسته ای برای مردم و کشور آسیب اساسی است، گفت: جایگاه علمی و مجاهدت‌های شهید فخری‌زاده برای قشر جوان تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت الاسلام افتخاری شامگاه یکشنبه به مناسبت ترور ناجوانمردانه شهید «محسن فخری زاده»، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فقدان دانشمندان حوزه دفاعی و هسته ای برای مردم و کشور آسیب اساسی است.

وی گفت: اما برای این عزیزان که بعد از سالها خدمت و کمک به پیشرفت جمهوری اسلامی و خدمت به مردم شریف ایران و جبهه مقاومت تلاش کردند شهادت مزد بالایی است.

این مسئول با بیان اینکه گاهی عده ای برای خودشان ظرفیت های دیگری تعریف می کنند و جای قاتل و مقتول و جلاد و مظلوم را جا به جا می‌کنند، گفت: دشمن دانشمند بزرگی مثل فخری زاده را که مثل حاج قاسم سلیمانی به مسلمین و مظلومان عالم خدمت می‌کرد تروریست می‌خواند در حالی که دشمن اصلی تروریستها شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

 وی اظهار کرد: با اینکه حاج قاسم تروریستها را مدیریت و کنترل کرد و تا حدود زیادی از بین برد، در رسانه‌های غربی او را به عنوان تروریست  معرفی می کردند در حالی که برای  کردها، ایزدی ها و جبهه مقاومت سپر نجات بود و حضور مجاهدانه داشت اما رسانه های غربی و وابسته به آنها سعی بر وارونه جلوه دادن حقایق داشتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ابزار و قدرت رسانه را مهم دانست و بیان کرد: شهید فخری زاده دانشمندی بزرگ در بخش پدافند یعنی در دفاع از آسیب های احتمالی  هم در حوزه شیمیایی و  هسته ای بود و هم از ملت قهرمان ایران و مستضعان عالم حمایت می‌کرد و از طرفی توانست اولین کیت ایرانی تشخیص کرونا را تولید و در ساختن واکسن کرونا تا مرحله آزمایش انسانی پیش برد.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید خط و راه شهید فخری زاده  را هم برای خودمان و هم جوامع بیرونی و پیرامونی و حتی جوامع خارجی تبیین و آگاهی سازی کنند، گفت: ترور و شهادت فخری زاده  با مدیریت یک دولت رخ داده و یک ترور ساده نبوده است، این موضوع نیاز به اطلاعات وسیع و سریع دارد که معروف ترین دولت تروریست یعنی رژیم صهیونیستی با هماهنگی آمریکا سبب شهادت وی شده است.

 جنگ روایت‌ها

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از  شهادت فخری زاده در میدان تبلیغات به عنوان  جنگ روایت ها یاد کرد و گفت: دشمن از این حادثه به دنبال مصادره  کردن به نفع خود است و درصدد هستند با ارائه محتواها و اطلاعات غلط در مقابل وقایع درست، حق و ناحق را  جابه جا و به نفع خود تغییر دهند.

وی افزود: پیوند خون حاج قاسم و شهید فخری زاده هر دو برای جبهه مقاومت و مستضعفان عالم بوده است و در راه این آرمان به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه  شهید فخری زاده پدر علم هسته ای  کشور ما بوده و امثال شهید شهریاری شاگردان او در این عرصه بوده‌اند، گفت: جایگاه پژوهش‌ها  و زحمتهای ایشان باید به جامعه گوشزد شود و جایگاه علمی وی به فراموشی سپرده نشود و بدانیم  فخری زاده شهید پیشرفت انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جایگاه، منزلت و دستاوردهای این شهید باید در افکار عمومی حفظ شود، گفت: ترسیم تجربه تاریخی ملت ایران با غرب نشان می‌دهد در کل این دوران ارتباط با غرب همیشه  آسیب‌زا بوده است زیرا آنها پیاده سازی اهداف استعماری را مد نظر داشته و دنبال می کنند.

حذف دانشمندان علمی تنها راه باقی مانده دشمن

وی با بیان اینکه دشمنان  و سیاستگذاران غرب با حذف فیزیکی دانشمندان علمی ما تنها راه باقی مانده را اجرا می کنند زیرا از یک سو این ترورها نشان استیصال دشمنان و از سویی دیگر قدرت و پیشرفت علمی ایران اسلامی است، گفت: در دوران  انقلاب اسلامی، سیاست گذاران غربی در صدد تحمیل سیاست و برنامه‌های استعماری بودند و نباید تصور کرد تغییر حزب ها در آمریکا رویکرد آنها را تغییر میدهد، به عنوان مثال  ۴  دانشمند هسته ای ما در دولت‌ دموکرات آمریکا ترور و  شهید شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در زمان دولت های گذشته آمریکا چندین دانشمندان هسته ای ایران شهید شدند و در زمان ترامپ حاج قاسم سلیمانی شهید و از او به نام تروریست یاد کردند، گفت: در شرایط حاضر باید خود اتکایی به ظرفیت های کشور را مد نظر قرار داد زیرا دشمن از نقاط قوت و اقتدار و خودکفایی ایران ترس دارد.

به دنبال انتقام هستیم اما موضع گیری ها نباید سبب ضربه به نهادهای حاکمیتی شود

وی بیان کرد: جامعه، نهادها و همه ما مطالبه عمومی داشته و به دنبال انتقام و احقاق حق هستیم اما با توجه به شرایط کنونی در خصوص پاسخ متقابل تعابیر مختلفی وجود دارد، اظهار کرد: در شرایط حاضر وحدت و انسجام اجتماعی یک ضرورت انکار ناپذیر است و  موضع گیری ها نباید سبب ضربه به نهادهای حاکمیتی شود، از طرفی باید با آگاهی و اطلاع رسانی خط نفوذ و نفاق در جامعه مشخص شود.

حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه واکنش ایران باید قدرتمندانه و بازدارنده باشد، در غیر این صورت دشمنان و عناصر تروریست به دنبال ضربه زدن و حماقت مجدد خواهند بود، گفت: این را باید به عنوان یک مطالبه عمومی با درک و فراخور اقتضائات حاکمیتی مطالبه کنیم یکی از مسئولیت‌های حاکمان در بعد بین المللی پیگیری حقوقی در جامعه بین الملل است و بیان شود این موضوعات بی پاسخ نخواهد ماند.

وی در ادامه به یکی از مسئولیت‌های حاکمان در ابعاد بین المللی از جمله پیگیری اشاره کرد گفت: در بازرسی بازرسان آژانس انرژی اتمی می توان گفت اطلاعات مهم  درز پیدا کرده و آنها از این اطلاعات  استفاده های نادرست می کنند و در این خصوص مسئولان باید تجدید نظر داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترور شهید فخری زاده سبب واکنش گروه های مختلف دانشجویان، سیاسیون، طلاب، نهادهای حاکمیتی شد و این موضوع نشان از روحیه وحدت و همچنین جایگاه فرهنگ شهادت در بین مردم و اقشار مختلف جامعه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha