سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ چهل و سومین جلسه هیأت امنای مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد گفت: نظام شناسایی نخبگان حوزه بر اساس رأی بنیاد ملی نخبگان دقیق ترین نظام شناسایی استعدادهای درخشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد در نشست هیئت امنای مرکز امورنخبگان و استعداد های برتر حوزه های علمیه پس از ارائه گزارشی در مورد تعداد طلبه های عضو این مرکز و برنامه های این مرکز برای آنان گفت: مرجع رسمیت بخشی به اساتید مصاحبه کننده کارگروه های علمی و کمیسیونی است که هشت نفر از اعضای آن عضو هیئت امنای مرکز امور نخبگان حوزه است.

وی تصریح کرد: وجه مواجهه حوزه با جامعه مبلغین هستند؛ نخبگی در تبلیغ به معنای رسیدن به نقطه ای است که افراد مبلغ کارساز و هدفبخش به جامعه باشند.

رئیس مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه عنوان داشت: در موضوع نخبگی تبلیغ، شاخص های مختلفی مانند فعالیت های تبلیغی در قالب گروه های تبلیغی، گروه های جهادی، تبلیغ سنتی و غیره در نظر گرفته شده اند.

وی گفت: به این دلیل که طلاب سطح ۴ نوعاً مصاحبه های شفاهی را شرکت نمی کنند آمار دقیق و ثبت شده ای از نخبگان آنها نداریم.

رئیس مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه اظهار داشت: حوزه های علمیه نخبگان بسیاری در درون خود دارند؛ به طوری که فقط در یکی از مراکز تخصصی فقه قریب به ۴۰ نفر استعداد درخشان داریم.

وی افزود: ما به مدیران استان ها نامه می زنیم و اطلاعات اولیه و اسامی طلاب مستعد را به آنها اعلام می داریم و حتی به خود طلاب تا ۱۰ بار پیام ارسال می کنیم تا در مصاحبه شرکت نمایند اما آنها یا به دلیل مشکلات مالی و سختی های ایاب و ذهاب و یا به دلیل مشکلات دیگر شرکت نمی نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد گفت: ما در مورد خواهران برای هر مقطع مشابه مقاطع برادران ۶ سال دوره تحصیلی را طولانی تر در نظر گرفته ایم.

رئیس مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه بیان داشت: سقف سنی استعداد برتر را که در حال رشد است، باید در نظر داشت و این سقف را باید برای خواهران بالاتر از برادران در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: در بحث تبلیغ باید فرآیند شناسایی در دستگاه های ذی ربط قوی تر و جدی تر اجرایی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین عماد عنوان داشت: نظام شناسایی نخبگان حوزه بر اساس رأی بنیاد ملی نخبگان دقیق ترین نظام شناسایی استعدادهای درخشان است.

وی گفت: ما در روند شناسایی استعدادهای برتر تابحال از پایان مقدمات انجام می دادیم و در این فاصله ممکن بود افرادی شناسایی نشوند و به فضاهای علمی دیگر روی بیاورند.

رئیس مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: اما از امسال مقرر شده است شناسایی از پایان سال اول تحصیلی صورت گیرد تا افراد دارای استعداد مورد شناسایی قرار گیرند تا در حوزه با انگیزه بیشتر و ماندگارتر اثرگذاری داشته باشند.

وی افزود: طراحی سامانه امور نخبگان حوزه علمیه در دست اقدام است، اما نیازمند این است که بخش های مختلف حوزه و مراکز حوزوی بانک های اطلاعاتی خود را در اختیار این سامانه قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    طلبه هارو میارید داخل حوزه بعدش هیچ برنامه ای ندارید همینجوری رهاشون میکنید و عمر این جوونارو تلف میکنید هر کجا هم میرن برای استخدام مراکز استخدامی هم که به زور بهانه تراشی میکنن تا پذیرفته نشون من طلبه سراغ دارم مسلط به زبان خارجی و از نظر تحصیلی نخبه ولی داره کشتورزی و دهقانی میکنه برای مردم شما کجای کارید؟