دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تتصاویر/ دیدار اعضای ستاد اعتکاف کشور با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: سنت حسنه اعتکاف ظرفیتی عظیم و پشتیبانی ارزشمند در مسیر حرکت احسان و انفاق مؤمنانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار ستاد اعتکاف کشور با ضمن تسلیت ایام وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و تسلیت شهادت دانشمند برجسته هسته ای کشورمان شهید فخری زاده، گفت: احیای سنت حسنه اعتکاف و فرهنگ سازی و اثرگذاری آن در جامعه اقدام ارزشمندی بود که بعد انقلاب اسلامی بویژه دهه اخیر مورد توجه قرار گرفت و غبار مهجوریت از آن زودوده شد.

عضو شورای عالی  حوزه های علمیه ادامه داد: مستحبات دارای دو وجه فردی و اجتماعی است، در منظر اجتماعی آنگونه است که علما، حکومت و بزرگان نسبت به ترویج یک فریضه مستحب آن را واجب می دانند و نسبت به ترویج آن اهتمام دارند و از باب فرد، آنگونه است که انجام یک مستحب تأثیر شگرفی در سبک زندگی و معرفتی وی می گذارد و به نوبه خود ارزشمند و مفید است.

آیت الله اعرافی با اشاره به مسیر انقلاب شکوهمند اسلامی اظهارکرد: در مسیر انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی یک پایه آن در تغییر معادلات سبک زندگی، فرهنگی و رفتاری است و کرونا این موضوع را به خوبی تبین کرد که بطوریکه با همه پلیدی ظاهری که دارد توانست حس معنوی، صبر و تاب آوری را بالا ببرد و نوع دوستی را ترمیم بخشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: جامعه به منظور ارتقای سطح تاب آوری، تقویت حس معنوی  نیاز به بحران ها و احیای سنت های فراموش شده دارد، کما اینکه سنت حسنه اعتکاف با احیای مجدد خود دستاوردهای ارزشمندی را برای جامعه اسلامی و انقلاب به ارمغان آورد.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کتابخانه و جشنواره اعتکاف گفت: اینکه در راستای ارتقای دانش و مهارت علمی کتابخانه ای با موضوع اعتکاف راه اندازی کرده اید، گام ارزشمندی است؛ ولی فعالیت علمی و تألیفات تخصصی خود را به زبان های دیگر برگردان کرده و عرصه بین المللی را هم هدف گذاری کنید.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به شرایط کنونی و ظرفیت گسترده فضای مجازی افزود: با توجه به گستردگی فعالیت در فضای مجازی کما اینکه فعالیت در این فضا را از سال گذشته آغاز کرده اید، اما برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت اعتکاف در فضای مجازی، سوق دادن معتکفین به مواسات مؤمنانه و برنامه های فرهنگی مواردی است که می تواند با گروه های طلاب جهادی مرتبط شوند و اقدامات ارزشمندی رقم بخورد.

آیت الله اعرافی به حضور و ظرفیت طلبه زباندان در حوزه های علمیه  اشاره کرد و گفت: به همت امور بین الملل حوزه طلاب زباندان در حال ساماندهی هستند و این ظرفیت می تواند کمک خوبی برای ظرفیت های بین المللی ستاد عتکاف می باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تهیه نرم افزار سه زبانه منشورات مرتبط با اعتکاف اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود و وجود کتابخانه ای تخصصی با موضوع اعتکاف، تهیه یک نرم افزار کتابخانه ای به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی و انتشار وتوزیع آن می تواند نقش ارزشمندی را ایفا کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha