پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سازمان‌های بشردوستانه اسلامی کمپین «سه شنبه خیریه» را آغاز می‌کنند

حوزه/ کمپین «سه شنبه خیریه» توسط سازمان‌ها و خیریه‌های اسلامی در آمریکا و سرتاسر جهان آغاز به کار کرده و مسلمانان مانند سال‌های گذشته کمک‌های خیریه را اهداء می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، کمپین‌ها و سازمان‌های اسلامی در اروپا و غرب، فعالیت‌های بشردوستانه متعددی را برای «سه شنبه خیریه» آماده کرده و یکی پس از دیگری کمک‌های اهدایی خیریه را اعلام می‌کنند.

در همین راستا «لانچ گود» یک بستر جهانی سرمایه‌گذرای جمعی مسلمانان اعلام کرده که در روز سه شنبه، اول دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، مبلغ ۱۰۰ هزار دلار یه صورت جوایز اهدا خواهد کرد. جوایز قرار است به کمپین‌های آنلاین با بیشترین میزان کمک جمع آوری شده و بیشترین تعداد حامیان اهدا شوند.

طبق اعلام این پلتفرم، کمپینی با عنوان «صندوق جهانی خیریه زائر» با جمع آوری ۶ هزار و ۳۱۲ دلار در راس قرار دارد.

این نخستین باری نیست که پلت‌فرم «سه شنبه خیریه» برگزار می‌شود و سال گذشته این بستر خیریه جهانی و  گسترده، بیش از ۷۵۵ هزار دلار در یک روز کمک مالی به صورت موارد اهدایی جمع آوری کرد. خیریه مذکور اولین بار در اکتبر سال ۲۰۱۳  میلادی آغاز به کار کرد و از آن زمان تاکنون موفق به تسهیل فعالیت بیش از ۹ هزار کمپین در ۱۳۰ کشور مختلف شده و پروژه‌هایی با سرمایه بیش از ۹۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از این طریق تامین شده‌اند.

در همین راستا نیز سازمان امداد آمریکایی نیز کمپینی تشکیل داده تا کمک‌های مالی برای خانواده‌های نیازمند را جمع آوری کند.

این گروه در وب سایت خود نوشت:  این سه‌شنبه، ما تلاش خود را صرف جمع‌آوری کمک‌های زمستانی ، در سراسر جهان و همچنین آمریکا می‌کنیم.

در ادامه اعلام شد: هیچ کس لازم نیست که سرد و خجالت‌زده بخوابد! و با وجود بیماری همه‌گیر کرونا در زمستانی بی‌رحمانه ، خانواده‌های آسیب پذیر اکنون بیش از هر زمان دیگر به حمایت ما احتیاج دارند.  

هشتگ گیوینگ تیوزدی یا «سه شنبه خیریه» هر ساله در سه‌شنبه بعد از عید شکرگزاری در ایالات متحده آغاز به کار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha