جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیلاب خوزستان / سیل خوزستان

حوزه/ امام جمعه بندر امام خمینی گفت: با توجه به اینکه عمق آب در مناطق بسیار زیاد است و نمی‌توان با خودرو به آن‌ها خدمات‌رسانی کرد، برخی از خانواده‌ها ۴۸ ساعت است که تنها یک وعده غذا خورده‌اند! در برخی مناطق بیش از ۲۴ ساعت است که نتوانستیم آذوقه و مایحتاج به دست مردم برسانیم. بعضی از مردم حتی آب خوردن هم ندارند.

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به وضعیت بحرانی شهرستان بندر امام، اظهارداشت: سه‌چهارم شهر از دو شب پیش زیر آب رفت که با کمک نیروهای شهرداری و جهادگران دوسوم آن از دیشب خالی شده و همچنان یک‌سوم آن، زیر آب است.

وی با تأکید بر اینکه به وسایل زندگی مردم، به‌ویژه فرش و لوازم برقی، آسیب جدی وارد شده است، گفت: از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد برخی لوازم خانه‌های مردم صدمه دیده است. هم‌اکنون صدها خانه در زیر آب هستند و باید مسئولان استانی به جد پایِ‌کار بیایند.

حجت الاسلام تابش، گفت: رفع این مشکل نه فقط نیاز به عزم استانی که نیاز به مساعدت کشوری دارد.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، با اشاره به کمبود تجهیزات صنعتی برای تخلیه آب‌های سطحی، گفت: نیاز مبرم داریم که هرچه سریع‌تر دستگاه‌های پمپ آب از اقصا نقاط خوزستان به این منطقه بیایند تا بیش از این، شاهد یک فاجعه زیست‌محیطی نباشیم.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی در مناطق بحرانی بسیار مشکل است، گفت: با توجه به اینکه عمق آب در مناطق بسیار زیاد است و نمی‌توان با خودرو به آن‌ها خدمات‌رسانی کرد، برخی از خانواده‌ها ۴۸ ساعت است که تنها یک وعده غذا خورده‌اند! در برخی مناطق بیش از ۲۴ ساعت است که نتوانستیم آذوقه و مایحتاج به دست مردم برسانیم. بعضی از مردم حتی آب خوردن هم ندارند.

حجت الاسلام تابش افزود: هم‌اکنون دو منطقه مقداد و بلوکی به‌صورت مستقیم غرق در آب هستند که برای جمع‌آوری این آب‌ها، مسئولیت منطقه مقداد را به سازمان ویژه بنادر و منطقه بلوکی را به منطقه ویژه پتروشیمی واگذار کرده‌ایم اما همچنان نتوانسته‌اند اقدام خاصی انجام دهند؛ چراکه حجم آب‌های سطحی بسیار زیاد و وسیع است.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، با بیان اینکه مردم دو منطقه درگیر، نیازمند شدید مواد غذایی و وسایل گرمایشی هستند، گفت: اگرچه نقاطی را برای اسکان موقت تعیین کرده‌ایم، اما مردم به‌ناچار در خانه‌های پر از آب مانده‌اند تا کسی به منزلشان تعرض نکنند.

وی با اشاره به مشکلات اصلی شهر، بیان کرد: بندر امام خمینی شبکه خروج آب‌های سطحی ندارد و با هر بارش باران، حجم زیادی از آب روی سطح جمع می‌شود و این مشکل بار اول نیست! چندین بار است که این مشکل پیش آمده است و راه‌حل آن نیز تأمین اعتبار از سوی دولت است.

حجت الاسلام تابش در پایان ضمن تقدیر از زحمات گروه‌های جهادی، گفت: بحمدالله گروه‌های جهادی فعال هستند، اما چه‌کاری از دست آن‌ها برمی‌آید وقتی آب به عمق ۷۰ سانتی آمده و کل منطقه را نیز درگیر کرده است! وسعت مشکل فراتر از توان و اختیارات محدود گروه‌های جهادی است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    عجیبه اینا از پارسال تا حالا درس عبرت نگرفتند و فکری نکردند ؟؟؟ پس برای چی حقوق می گیرند .؟؟