پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید ابوالفضل موسوی

حوزه / مدیر کل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی، فرزندان حوزویان در عرصه سلامت را پیشگامان مقابله با ویروس کرونا و جهاد سلامت معرفی کرد.

حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی، مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز گفت: در آذربایجان شرقی، فرزندان حوزویان هم در عرصه سلامت و درمان و هم در زمینه پژوهشی فعالیت‌های چشمگیری دارند که می‌توان رده های مدیریت بیمارستان های تخصصی استان و پژوهش در زمینه داروهای پیشگیرانه و درمان را معرفی کرد.

وی ادامه داد: می‌توان برخی از فعالیت‌های دکتر محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر مسعود فقیه دینوری رئیس بیمارستان فوق تخصصی شمال غرب کشور و دکتر جواد احمدیان رئیس سازمان بسیج پزشکان استان در عرصه سلامت و حکیم رنجبر در پروژه های تحقیقاتی داروهای پیشگیرانه و درمان که پدر همه این پزشکان روحانی هستند، اشاره کرد.

حجت الاسلام موسوی افزود: با توجه به برگزاری اولین همایش استانی فرزندان حوزویان در عرصه سلامت، تاکنون ۴۹ نفر از پزشکان و کارشناسان حوزه بهداشت که از خانواده های مذهبی و روحانی هستند با برنامه‌های معاونت سلامت و امور بیمه ها، همراه شده که برگزاری دوره‌های متعدد غربالگری تخصصی و عمومی در نوبت های مختلف در طول این سال‌ها از برکات این همراهی است.

وی در ادامه به موفقیت‌های تیم های پژوهشی - علمی فرزندان حوزویان در عرصه سلامت اشاره کرد و گفت: تولید اولیه دارویی موثر در پیشگیری کرونا را حاصل پژوهش مشترک طب کلاسیک و سنتی که هر دو گروه از فرزندان حوزویان می باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha