جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرتضی محمودوند

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، درباره جدیدترین طرح تصویب شده در مجلس و پیامدهای آن برای مردم صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرتضی محمودوند در برنامه "یه روز تازه" درباره طرح راهبردی لغو تحریم‌ها توضیح داد: شهادت شهید فخری‌زاده نشان داد که دنیای غرب تحت هیچ شرایطی حاضر نیست که مظلومیت ملت ایران را ببیند. ملت و سیاستمداران ایران در مذاکرات عهدی بسته بودند و به تمام آن عهدها عمل کردند. اما کسانی که دم از آزادی و دموکراسی می‌زنند آیا کوچکترین قدمی برای معیشت ملتی بزرگ و متمدن برداشته‌اند؟

وی افزود: خیلی از دوستان از روی عدم آگاهی و اشرافیت، حرف‌هایی درباره این طرح می‌زنند؛ اما حقیقت امر خروج از برجام نیست بلکه پروتکل الحاقی است. برجام براساس اقدام داوطلبانه بود. ما با این پروتکل اوج صداقت را در مذاکرات به کار بردیم. همانطور که می‌دانید دولت قبلی آمریکا در روزهای پایانی است و دولت خودمان هم چند ماه بیشتر بر سر کار نیست، اما تاکنون هیچ اقدام عملی برجام اتفاق نیفتاده است. این طرح راهبردی، یک طرح کارشناسی شده و براساس تعهد و وجدان کاری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: از زمان تصویب، قرار شد اجرای این طرح در ۲ ماه باشد. اما طرح‌هایی در صحن علنی داده شد و این مدت به یک ماه کاهش یافت. پروسه زمانی اجرای آن خیلی مهم بود. اصل موضوع طرح هم به معیشت مردم مربوط می‌شود زیرا معیشت مردم ارتباط مستقیم با برجام و تحریم‌ها دارد و در واقع ارمغان برجام برای ما تحریم اقتصادی بوده است.

وی ادامه داد: مناطقی در استان لرستان وجود دارد که مردم آن مناطق برای تهیه نان خالی هم در مضیقه هستند. یک دفترچه در نانوایی‌های آن مناطق وجود دارد که نشان می‌دهد مردم نان قرضی می‌گیرند. ما زمان دفاع‌مقدس هم این مسائل را داشتیم اما به این شدت نبود. مگر سختی مانده که مردم ایران نکشیده باشند؟! چرا دوستان تمام مسائل را سیاسی می‌کنند؛ یک آمار از مجلس بگیرید و ببینید که آیا نمایندگان اصلاح‌طلب به این طرح رای داده‌اند یا خیر.

محمودوند در ادامه درخصوص شهادت شهید فخری‌زاده گفت: این نوع ترور در دنیا برای اولین‌بار اجرا شده است که این نشان ضعف جمهوری اسلامی نیست. این اقتدار و عظمت ایران را نشان می‌دهد که دشمن برای ترور یکی از دانشمندانش، ابزاری را به کار می‌گیرد که تاکنون در دنیا استفاده نشده است. سردار سلیمانی سرباز ملت ایران بود و خیلی خوب متوجه شده بود که دشمن ایران چه خصلتی دارد. سردار سلیمانی و فخری‌زاده‌ها نیروهای دلسوزی بودند که از تمدن جهانی محافظت کردند.

وی در پایان تاکید کرد: مقام معظم رهبری هم بر این طرح تاکید کردند. این طرح با مشورت تمام بزرگان تدوین و در مجلس براساس قانون اساسی تصویب شده است.
گفتنی است برنامه "یه روز تازه" کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۰ صبح روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha