پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ حضور معاون بین الملل حوزه علمیه در موسسه ترجمان کلام نور

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار طلبه در عرصه زبان فعالیت می کنند و نزدیک به ۲ هزار نفر در بدنه حوزه سطح زبان قابل قبولی برای فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری در بازدید از موسسه ترجمه کلام نور، گفت: تولید آثار در موسسات فرهنگی و دینی نیازمند تلاش علمی فراگیر و موثر و با حضور نخبگان است. مثلا برای تالیف کتب درسی که بتواند مجوزهای لازم را در کشور و کشورهای دیگر کسب کند حداقل ۲۰ کارشناس خبره باید روی آن کار کنند.

مسئول مرکزارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، افزود: برخی از موسسات علمی و فرهنگی مدعی هستند که در همه رشته های علمی می توانند کتب آموزشی و درسی تالیف کنند درحالی که این کارها نیازمند پژوهشگاه های بزرگ با فیلدهای گسترده علمی هستند.

وی گفت: کمتر نظام آموزشی در دنیا وجود دارد که مثل نظام آموزشی ما کتاب های متمرکز داشته باشد. در کشورهای مختلف دنیا سرفصل ها ارایه می شوند و کتب درسی  نیز منطبق با این سرفصل ها ارایه می شوند. صدها موسسه در دنیا هستند که بر اساس این سرفصل ها کتب را تولید می کنند.

مسئول مرکزارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار طلبه در عرصه زبان فعالیت می کنند و نزدیک به ۲ هزار نفر در بدنه حوزه سطح زبان قابل قبولی برای فعالیت دارند.

وی گفت: موسسه ترجمه کلام نور موسسه ای است که می تواند در این زمینه به خوبی فعالیت کند، زیرا بسیاری از خانواده ها و حتی جوانان می خواهند در یک مرکز امن، زبان بخوانند که این مرکز، مرکز بسیار مناسبی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، اظهارکرد: اگر این مرکز بتواند مرکز تربیت مربی و مدرس را در عرصه فرهنگی و بین المللی تربیت کند، می تواند خدمت بزرگی به توسعه اسلام به دنیا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha