سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
روز دانشجو

حوزه/ حجت الاسلام آقاجانپور گفت: شانزدهم آذرماه در تاریخ ملت ایران یک روز بیادماندنی است و این روز، روز نماد مقاومت و ایستادگی است. روزی که فرهیختگان و دانشجویان ما در برابر زیاده خواهی های نظام سلطه ایستادگی نمودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام سید ضیاءالدین آقاجانپور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، در پیامی به مناسبت روز دانشجو نوشت: شانزدهم آذرماه در تاریخ ملت ایران یک روز بیادماندنی است و این روز، روز نماد مقاومت و ایستادگی است. روزی که فرهیختگان و دانشجویان ما در برابر زیاده خواهی های نظام سلطه ایستادگی نمودند.

متن پیام رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به این شرح است:

شانزدهم آذرماه در تاریخ ملت ایران یک روز بیادماندنی است/ این روز، روز نماد مقاومت و ایستادگی است. روزی که فرهیختگان و دانشجویان ما در برابر زیاده خواهی های نظام سلطه ایستادگی نمودند.

۶۷ سال قبل در چنین روزی ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ دانشجویان به دنبال دخالت های امریکا در امور داخلی ایران و تسلط آنان بر مقدرات سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی کشور اعتراض نموده و خواهان لغو سفر ریچارد نیکسون معاون وقت رئیس جمهور امریکا به ایران شدند.

آن روز مزدوران نظام سلطه، به اعتراض دانشجویان واکنش نشان داده و آنان را به جرم دفاع از استقلال کشور به رگبار گلوله بستند.

از آن واقعه ی تاریخی ۶۷ سال میگذرد، و امروز در سالگرد آن واقعه ی تلخ، استاد و دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی کشور دکتر محسن فخری زاده به دست ایادی جنایتکار نظام سلطه به رگبار گلوله بسته می شود.

به راستی جرم و گناه دانشمندان ما شهیدان علیمحمدی، شهریاری، رضایی نژاد، احمدی روشن، و دکتر فخری زاده چیست ؟

مقاومت و ایستادگی و دفاع از عزت و استقلال کشور/ یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد

تهران - سیدضیاءالدین آقاجان پور

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha