جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیزاده ، معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام علیزاده، از راه‌اندازی ۳۲ مدرسه امین در خوزستان خبرداد و گفت: هم‌اکنون ۳۲ مدرسه امین در استان را تحت پوشش قرار داده که از میان آن‌ها ۱۷ مدرسه در اهواز و مابقی در شهرستان‌های دیگر تحت اشراف و نظارت ستاد مدارس محمدامین مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام عبد المهدی علیزاده، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به بیان فعالیت‌های معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه خوزستان پرداخت و اظهارداشت: رسالت اصلی این معاونت اعزام مبلغ به مناطق روستایی، محروم، و آسیب‌دیده است که در این راستا، تاکنون ۳۵۰ مبلغ در مناطق فوق‌الذکر مشغول به فعالیت شده‌اند.

وی، در ادامه به فعالیت‌های معاونت تبلیغ در زمینه ارتباط با جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: معاونت تبلیغ درزمینه ارتباط با قشر جوان جامعه، مدارس محمدامین(ص) نوع یک و نوع دو را تحت پوشش قرار داده است.

راه‌اندازی مدارس امین نوع ۱ و ۲

معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان، اضافه کرد: در مدارس امین «نوع ۱» مدیریت و کادر آن‌ها طلاب و روحانیون متخصص در زمینه آموزش‌وپرورش می‌باشند اما در مدارس امین «نوع۲» صرفاً روحانی و مبلغ اعزام می‌شود.

حجت‌الاسلام علیزاده، تصریح کرد: معاونت تبلیغ حوزه علمیه خوزستان، هم‌اکنون ۳۲ مدرسه امین در استان را تحت پوشش قرار داده که از میان آن‌ها ۱۷ مدرسه در اهواز و مابقی در شهرستان‌های دیگر تحت اشراف و نظارت ستاد مدارس محمدامین مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت ۱۵۰ مبلغ و مبلغه در مدارس محمدامین

وی افزود: در مدارس محمدامین نوع دو، ۱۵۰ مبلغ و مبلغه فعال هستند و به‌صورت مداوم مسائل درسی، اخلاقی، اعتقادی و تربیتی محصلین را چک کرده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

راه‌اندازی اندیشکده مدارس امین

حجت‌الاسلام علیزاده، در ادامه گفت: جهت پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌ها و برنامه‌های مبلغین در مدارس امین، اندیشکده مدارس امین راه‌اندازی شده که این اندیشکده، جلسات ماهانه با مبلغین اعزامی داشته و به مبلغین محتوا دهی کرده و برنامه‌های تبلیغی آن‌ها را چک می‌کند.

تشکیل ده‌ها گروه جهادی در مناطق محروم خوزستان

وی از راه‌اندازی گروه‌های جهادی در روستاها و مناطق محروم استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۳ گروه جهادی در روستاها و مناطق محروم راه‌اندازی شده و به‌زودی با کمک مدارس علمیه استان خوزستان به ۸۰ گروه جهادی خواهند رسید.

شورای خیرالبریه

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه خوزستان، ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های معاونت تبلیغ راه‌اندازی جلسات شورای خیرالبریه است که کار این شورا رصد و شناسایی مناطق آسیب‌دیده و جلوگیری از آسیب‌های اعتقادی در این مناطق است و در نهایت با تشخیص این شورا برای مناطقی که ازلحاظ اعتقادی در معرض آسیب هستند مبلغانی اعزام می‌شود.

نسیم رحمت

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های معاونت تبلیغ، گفت: درزمینه اعزام مبلغ تحت عنوان آسیب‌های اجتماعی طرحی داریم به نام «نسیم رحمت» که در این طرح با همکاری مدارس علمیه در مناطقی که مشکلات اعتیاد، طلاق، ناهنجاری‌های اجتماعی و... وجود دارد به‌صورت فصلی مبلغ اعزام می‌شود.

حجت‌الاسلام علیزاده، به برگزاری دوره‌های مختلف برای مبلغین به‌صورت غیرحضوری اشاره کرد و گفت: به جهت شیوع بیماری کرونا برای کلیه مبلغین جلسات ماهیانه آموزشی، محتوایی، بصیرتی، و اخلاقی در بستر اسکای روم برگزار می‌شود.

وی افزود:همچنین کلیه مبلغین طرح هجرت قبل از اعزام به مناطق محروم باید دوره‌ای به نام دوره «بدو تبلیغ مبلغین هجرت» که شامل عناوین درسی مختلف ازجمله دروس اعتقادی، احکام، تفسیر، مباحث روایی و... است را گذرانده و در آخر از آن‌ها امتحان گرفته می‌شود و بعد از موفقیت در امتحانات به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

اعطای مجوز برای راه‌اندازی مهدها و پیش‌دبستانی محمدامین(ص)

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه خوزستان، از اعطای مجوز معاونت تبلیغ برای راه‌اندازی مهدها و پیش‌دبستانی محمدامین(ص) خبر داد و گفت: به روحانیون سطح دو به بالا که در مساجد خوزستان فعال هستند با توجه به قابلیت‌هایشان و فعالیت‌هایی که در مساجد دارند، مجوز راه‌اندازی اعطا می‌شود و کسانی که مایل باشند از ظرفیت حوزوی این مجوز استفاده کنند می‌توانند با مراجعه به معاونت تبلیغ درخواست صدور مجوز راه‌اندازی مهدها و پیش‌دبستانی را ثبت کنند.

راه‌اندازی انجمن‌های چهارگانه هنری در خوزستان

وی در پایان گفت: در زمینه هنر و رسانه کار بسیار مهمی کلید خورده و در حال رایزنی با مدارس علمیه استان هستیم که بتوانیم مبلغین توانمند را شناسایی کنیم و با راه‌اندازی انجمن‌های چهارگانه (هنرهای نمایشی، شعر و ادب، داستان، و هنرهای تجسمی) آن‌ها را در زمینه هنر و رسانه فعال کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha