شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جنگ اراده ها

حوزه/ مدیر پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: جنگ امروز، جنگ اراده هاست و بی شک لازمه موفقیت ما در این نبرد، برخورداری از انگیزه الهی برای اصلاح جامعه است.

دکتر مهدی فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: با توجه به تلاش دشمنان برای القای نااُمیدی و یأس در جامعه به خصوص در بین نسل جوان، تقویت امید و نشاط در کشور یکی از مهم ترین بایسته هاست.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، امروز جنگ، جنگِ اراده هاست و لذا باید با انگیزه اصلاح و تغییر، آن هم با اراده ای متکی به اراده الهی باید در صحنه های علمی وارد شد تا ان شاءالله به موفقیت فردی و جمعی رسید.

عضو هیئت علمی گروه اخلاق و تربیت دانشگاه باقرالعلوم(ع) همچنین گفت: از این حیث لازمه موفقیت در جنگ اراده ها، برخورداری از انگیزه الهی در مسیر تغییر و اصلاح جامعه است و این که هر کس به سهم خود در این راستا بر اساس حس مسئولیت و تعهد اسلامی تلاش کند.

وی بیان داشت: این را یقین بدانیم که امثال شهید فخری زاده ها، در طول حیات علمی خویش، مدام در معرض موانع اراده ها بوده و شاید برخی از کسانی که الان به مقام و جایگاه ایشان تعظیم می کنند، روزی چوب لای چرخ او گذاشته و به نوعی مانع از طرح ایده ها و عملیاتی کردن ایده های علمی ایشان می شدند، اما این شهید والامقام باید می ایستاد و با ارائه قوی می جنگید که حقیقتاً همین گونه نیز بود.

فدایی خاطرنشان کرد: خستگی از وضعیت فعلی و ناامیدی، سم مهلک برای از بین بردن انگیزه های رشد و تعالی فردی و اجتماعی است و از این رو از دانشجو و طلبه و هر جوینده علمی انتظار می رود که با امید به تغییر، رشد و تعالی را در خود لحظه به لحظه تقویت کند.

وی در خاتمه، بر اهمیت همت و تلاش شبانه روزی در مسیر تولید علم و رفع موانع تأکید کرد و گفت: خروجی امید و اراده، برنامه ریزی هدفمند و تلاش شبانه روزی برای نیل به این هدف است؛ از این حیث یک دانشجوی انقلابی، وقت خویش را تلف نکرده، شبانه روز در حال رشد و تلاش علمی است و اساساً قوی شدن دانشجو به همین است که در حوزه ی دانشی خود، سرآمد و پیشگام باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha