سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام دیرباز

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: دانشجو همیشه قشر پیشران و پیشگام جامعه بوده است. روحیه استکبارستیزی همواره در میان دانشجویان در جوش و خروش است. پرچم ظلم ستیزی در دست دانشجویان در کنار طلاب حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شامگاه یکشنبه شانزدهم آذر ماه مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور رئیس دانشگاه قم و سخنرانی علی خضریان نماینده مجلس شورای اسلامی، همراه با حضور ناصر فیض شاعر و کاوه خداشناس بازیگر به صورت پخش زنده از دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز ضمن تبریک روز دانشجو عنوان کرد: دانشجو همیشه قشر پیشران و پیشگام جامعه بوده است. روحیه استکبارستیزی همواره در میان دانشجویان در جوش و خروش است. پرچم ظلم ستیزی در دست دانشجویان در کنار طلاب حوزه های علمیه است.

وی با بیان اینکه دغدغه امروز دانشجویان اشتغال پس از تحصیل است، اظهار کرد: من در اینجا به عنوان رئیس دانشگاه قم اعلام می کنم دانشجویان بیایند در کنار مسئولین و اساتید دانشگاه هم اندیشی در حوزه اشتغال دانشجو بعد از فارغ التحصیلی صورت بگیرد، دانشجو باید پس از پایان تحصیلات نه تنها برای خود شغل داشته باشد، بلکه کارآفرینی کند؛ دانشجو باید خلاقیت و ابتکار داشته باشد.
رئیس دانشگاه قم تاکید کرد: نشست های هم اندیشی بین دانشجویان و اساتید دانشگاه قم جهت اشتغال زایی و تقویت مهارت هایی که زمینه اشتغال را فراهم می کند شکل بگیرد که اگر در کنار این هم اندیشی، توکل بر خدا داشته باشیم حتما با یاری خدا به نتایج روشن خواهیم رسید.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نوروزی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم ضمن گرامیداشت روز دانشجو عنوان کرد: شانزده آذر امسال مزین به برگ زرینی از افتخارات دانشگاهیان یعنی شهادت شهید فخری زاده است.

وی ادامه داد: استکبار در این دوران در مقابل جبهه مقاومت آنقدر ذلیل شده که حتی نمی تواند هنجارهای اولیه بین المللی را رعایت کند و دست به ترور می زند. این عملکرد اوج توانمندی جبهه مقاومت و اوج عجز و ناتوانی دشمن را نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین  نوروزی با بیان اینکه هر شهیدی که در فضای علمی بر زمین می افتد، عامل رشد جوانان فرهیخته ایست که راه او را ادامه می دهند، گفت: شهید فخری زاده الگوی تمام عیار علمی، ولایت پذیری، خودباوری و خدا باوری بود.

وی افزود: هر فرد دانشگاهی با وجود امثال فخری زاده ها اصلا توجیهی برای سستی، رخوت و بی توجهی به پیشرفت کشور نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: شهید فخری زاده می گفت «اگر جامعه علمی به تلاش بپردازد، مسلما کل دنیا باید بر سر سفره علمی ما بنشینند.» این جمله از یک دانشمند علمی و کسی که در وسط میدان است، یعنی با اشراف کامل به موضوع عنوان شده است؛ یعنی با امید، باور و توکل می توان قله های علمی را فتح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha