پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کدخدایی

حوزه/ کدخدایی گفت: علاوه بر مبارزه با رژیم طاغوت، شخصیت علمی آیت الله مصباح یزدی خیلی برجسته است و در هر جا با اصول و موازین اسلام، شبهات و ابهامات را رفع می کرد و مخصوصا در دوره های اخیر در دهه ۷۰ شبهه پراکنی های در جامعه شده بود، ایشان خودشان به میدان آمدند و تلاش کردند این شبهات را بزدایند.

دکتر عباسعلی کدخدایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به شخصیت علمی و انقلابی حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، اظهار داشت: حضرت آیت الله مصباح یزدی همان طوری که مقام معظم رهبری هم فرمودند از علمای بزرگ و فلاسفه عظیم شأنی هستند که می توانیم ایشان را با شهید دکتر مطهری و این بزرگورانی که در گذشته حضور داشتند مقایسه کنیم .

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: حضرت آیت الله مصباح یزدی، قبل از انقلاب اسلامی، در مبارزه با رژیم طاغوت فعالیت های جدی‌ را با بقیه عزیزانی مانند شهید دکتر بهشتی و یا آیت الله جنتی و آیت الله یزدی داشتند و این خاطرات ثبت و ضبط شده است و این مستندات موجود است و از همان زمان هم اهتمام جدی به بحث های علمی به ویژه در حوزه کلام و فلسفه داشتند و با همین نیت، قبل از انقلاب موسسه در راه حق را برای روشنگری پیرامون مباحث اسلامی آموزش های مکاتبه ای خوبی را داشتند و این تلاش ها  بعد از انقلاب منجر به تشکیل موسسه امام خمینی(ره) با مجوز حضرت امام شد.

وی افزود: ایشان در این دوران از انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه خودشان در صحنه بودند شاگردان زیادی را در حوزه های مختلف حقوق، علوم سیاسی، جامعه شناسی، فلسفه و روانشناسی  تربیت کردند و  الان هر کدام از آنان در داخل و خارج از کشور منشأ خیر و برکات زیادی بوده و هستند.

کدخدایی خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی شخصیت بی نظیری دارند و ان‌شاءالله خداوند شفای عاجل و کامل به ایشان عنایت کند و در مباحث بسیار دقیق هستند و وقتی شما با ایشان بحث علمی را آغاز می کردید با استناد به اصول عقلی و اصول و موازین اسلامی آن بحث را باز می کردند و می شکافتند و مخاطب احساس اغنایی نسبت به سؤالات و ابهامات پیدا می کرد.

وی گفت: حضور ایشان در صحنه های مختلف بعد از انقلاب، در مناظره با احزاب کمونیستی و کسانی که در ابتدای انقلاب مخالف و معاند با انقلاب بودند و بعدها در خطبه های نماز جمعه تهران که روشنگری های علمی خوبی داشتند، بحث راه اندازی اردوهای موسوم به اردوی ولایت بود که ایشان دانشجویان بسیار زیادی را از این سرچشمه زلال اسلامی آموزش دادند و همه اینها یک صدقه جاریه‌ای برای آیت الله مصباح یزدی هست که ان‌شاءالله همیشه همراه ایشان باشد و  چشمان ما به لطف خداوند است که شفای عاجل ایشان را شاهد باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: علاوه بر مبارزه با رژیم طاغوت، شخصیت علمی آیت الله مصباح یزدی خیلی برجسته است و در هر جا با اصول و موازین اسلام، شبهات و ابهامات را رفع می کرد و مخصوصا در دوره های اخیر در دهه ۷۰ شبهه پراکنی های در جامعه شده بود، ایشان خودشان به میدان آمدند و تلاش کردند این شبهات را بزدایند. ویژگی اصلی ایشان همین روشنگری بود که در حوزه معارف اسلامی انجام می گرفت و شخصیت بسیار متعبد و انسان به مفهوم واقعی الهی هستند، ان‌شاء الله خداوند وجودشان را به سلامت نگه بدارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha