شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
الشيخ محمود رضا جمشيدي

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: صراحت علمی، شجاعت، عمق و بنیه علمی و همچنین تواضع در اوج این عظمت، ستودنی و از نکات مهم اخلاقی است که ایشان را برجسته می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به شخصیت منحصر به فرد آیت‌الله مصباح یزدی گفت: به‌عنوان یک شاگرد باید عرض کنم که آیت‌الله مصباح یک شخصیت منحصر به فرد اخلاقی دارد.

وی در ادامه افزود: آیت‌الله مصباح اگرچه در طول تحصیل خود همراه یک شخصیت مؤدب و وارسته بودند، اما به شکل خاص از شاگردان مرحوم حضرت آیت‌الله بهجت و مورد علاقه ایشان بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهار داشت: در دوره‌هایی که ایشان عضویت شورای عالی حوزه را داشتند، وقتی از طرف جامعه مدرسین فهرست اعضای شورای عالی حوزه را خدمت مراجع، از جمله حضرت آیت‌الله بهجت می­‌بردند ایشان نسبت به آیت‌الله مصباح یزدی یک عنایت خاص و ویژه­‌ای داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ابعاد علمی آیت‌الله مصباح بیان داشت: آیت‌الله مصباح با وجود این‌که در فقه و اصول استعداد و تبحر فوق‌­العاده‌­ای داشتند و دارند، بر اساس وظیفه ­ای که تشخیص دادند، بیشتر به جنبه­ های معارفی، به ویژه فلسفه، تفسیر و دیگر علوم اسلامی پرداختند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد آیت‌الله مصباح یزدی کار کردن برای خدا است، و در این مسیر از سرزنش هیچ‌کسی نمی‌هراسند و در ابلاغ رسالت الهی خود کوشا هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به تکلیف‌مداری آیت‌الله مصباح خاطرنشان کرد: آیت‌الله مصباح هر جا که تشخیص‌ می‌دهند مردانه و حتی گاهی  تنها وارد عرصه و میدان می‌شوند و این ویژگی اخلاقی بسیار بالا و والایی بری ایشان است که ایشان را از دیگران ممتاز می‌کند.

وی ادامه داد: ایشان به جای این‌که به فکر موقعیت و جایگاه خود باشند به فکر میدان تکلیف هستند،‌ از این‌رو با وجود این‌که بسیاری از افراد ایشان را نصیحت می‌کردند که از ورود به برخی از عرصه‌ها خودداری کنند، بدون اعتنا به وظیفه خود عمل می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: آیت‌الله مصباح خدا را در نظر می‌گیرند و جز به رضای خدا نمی‌اندیشند و برای خدا بدون در نظر گرفتن جایگاه والای علمی تلاش می‌کنند.

تواضع همراه با عظمت علمی

وی ادامه داد: صراحت علمی، شجاعت، عمق و بنیه علمی و همچنین تواضع در اوج این عظمت، ستودنی و از نکات مهم اخلاقی است که ایشان را برجسته می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به خضوع آیت‌الله مصباح در برابر رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شد: یک شخصیت علمی برجسته در ملاقاتی که در سال ۱۳۸۹ در سفر مقام معظم رهبری به قم داشتند این‌طور متواضعانه در محضر رهبری می‌­نشینند، از ایشان به آن گرمی استقبال می­‌کنند، خم می‌­شوند تا دست مقام معظم رهبری را ببوسند، این نشان از اوج تواضع و تکلیف‌­مداری آیت‌الله مصباح یزدی دارد.

وی ادامه داد: من فکر می­کنم که ورود به بعضی از عرصه‌­های اجتماعی و سیاسی که ایشان بر اساس تکلیف وارد شده‌اند، فارغ از این‌که دیگران چه داوری و ارزیابی نسبت به ایشان دارند، جنبه‌­های معنوی آیت‌الله مصباح را تحت‌الشعاع قرار داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: آیت‌الله مصباح یزدی ده‌ها و صدها جنبه معنوی منحصر به فرد دارند که قابل درس‌آموزی و پندآموزی برای همگان و به ویژه طلاب حوزه‌های علمیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نا شناس IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 2
    ای کاش به اندازه سر سوزنی از تواضع آیت اله مصباح را خیلی دیگر از ....داشتند.