جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مستنداسلام هراسی در غرب

حوزه/ مستند «اسلام هراسی در غرب» با محوریت نگاهی به تاریخچه استعماری فرانسه و تناقض‌ها در سیاست‌های رژیم فرانسه سه شنبه ۱۸ آذرماه ساعت ۱۶:۱۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مستند «اسلام هراسی در غرب» به سخنان امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره اسلام و مسلمانان اشاره دارد که موجب خشم بسیاری از مسلمانان شد، به گونه‌ای که در شهرهای مختلف کشورهای اسلامی، تظاهراتی علیه او برگزار و تصاویرش به آتش کشیده شد.

 دو محور عمده سخنان رئیس جمهور فرانسه به اسلام ستیزی و ارزش‌های سکولار فرانسه مربوط می‌شد. بر اساس تخمین آماری سازمان سیا و وزارت امور خارجه آمریکا، مسلمانان حدود ۱۰ درصد از جمعیت فرانسه را تشکیل می‌دهند. تبلیغات اسلام هراسانه رسانه‌ها و سیاستمداران غربی، میزان جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان را در کشورهای غربی در سال‌های اخیر افزایش داده است. از این دیدگاه، اسلام ستیزی مکرون، مشابه همان اسلام ستیزی دیگر سیاستمداران غربی است.

در مستند«اسلام هراسی در غرب»که دفتر نمایندگی سازمان در لندن تولید کرده است، با نگاهی به تاریخچه استعماری فرانسه، به تناقض‌ها در سیاست‌های رژیم فرانسه پرداخته شده و آشکار و مشخص می‌شود که مکرون هنوز در توهم امپراتوری فرانسه است و نگاهش به دیگران، به ویژه کشورهای آفریقایی، ادامه همان سیاست‌های استعماری است. در این مستند تاکید شده است که اسلام هراسان، اعتماد به نفس مسلمانان را هدف گرفته اند و نباید اجازه داد آنان به این خواسته خود دست یابند.
مستند«اسلام هراسی در غرب» کاری از دفتر نمایندگی سازمان در لندن به همت واحد تامین برنامه شبکه پنج سه شنبه به مدت  ۲۲  دقیقه پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha