جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسلام هراسی در فرانسه

حوزه/ تهدید، ناامنی و تبعیض، سه عاملی که باعث خروج متخصصان برجسته جامعه اسلامی فرانسه از این کشور شده است، چرا که آنها احساس امنیت نمی‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اسلام هراسی در فرانسه همچنان در حال رشد است. علاوه بر سخت گیری پلیس و رسانه‌ها بر مسلمانان، همچنین در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری، هجمه بر ضد مسلمانان که از نظر آنها یک تهدید است، یکی از روش‌های کاندیداهایی است که بیشترین شانس را برای پیروز شدن در انتخابات دارند. بخاطر همین فضای سخت و غیر قابل زندگی، بسیاری از دانشمندان و روشنفکران مسلمان را مجبور کرد به کشورهای دیگر عزیمت کنند.

به عنوان مثال، صبری وات، نویسنده با اصالت الجزایری، مجبور شد به فیلادلفیا در ایالات متحده مهاجرت کند. در فرانسه در پی یک اتفاق او را عرب کثیف خطاب کردند و او دیگر نتوانست اینگونه فشار را تحمل کند. صبری وات به رسانه‌ها این‌گونه توضیح داد: من فهمیدم که بعد از وقایع حملات تروریستی در فرانسه در سال ۲۰۱۵ که در آن ۱۳۰ قربانی نیز وجود داشت، آنها دیگر آن اتفاقات را فراموش نخواهند کرد.

مسلمانان فرانسه ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. طی مطالعه‌ای که توسط مرکز مطالعات و تحقیقات اداری، سیاسی و اجتماعی در دانشگاه لیل انجام شد، ۹۰۰ مهاجر فرانسوی مورد بررسی قرار گرفتند و این‌گونه نتیجه گیری شد که متخصصان زیادی کشور را ترک کرده‌اند، زیرا دیگر در فرانسه احساس امنیت نمی‌کردند.

فرانسه کشوری است که اسلام هراسی در خیابان‌ها، رسانه‌ها و مدارس امری بسیار رایج است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha