سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عکرمه صبری

حوزه/ رژیم صهیونیستی این روزها برای ترساندن مسلمانان و دور ساختن آنها از قدس ومسجدالاقصی و ادامه یهودی سازی قدس به سیاست ممنوعیت ورود خطبا و ائمه جمعه به مسجدالاقصی روی آورده است .

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه به نقل از "فلسطین اون لاین" رژیم صهیونیستی این روزها برای ترساندن مسلمانان و دور ساختن آنها از قدس ومسجدالاقصی و ادامه یهودی سازی قدس به سیاست ممنوعیت ورود خطبا و ائمه جمعه به مسجدالاقصی روی آورده است .

شیخ نور الرجبی شصت ساله یکی از خطبا و ائمه جماعت مسجدالاقصی است که چند روز پیش برای چندمین بار بازداشت شده و ورود او به مسجدالاقصی ممنوع شد.

شیخ رجبی تا کنون بارها از ورود به قدس و مسجدالاقصی و امامت جماعت در این مسجد منع شده است که آخرین آنها پنج شنبه گذشته بود که در حکمی قابل تجدید به مدت یک هفته از ورود به مسجدالاقصی منع شد.

نیروهای اشغالگر در این راستا حدود ۲۶ نفر از اهالی قدس را بین ۴ تا ۶ ماه از ورود به مسجدالاقصی منع کرده اند.

شیخ رجبی گفت: پلیس اشغالگر پنج شنبه گذشته در تماسی تلفنی وی را به مرکز تحقیقات پلیس احضار کرده و حکم ممنوعیت ورود به مسجدالاقصی به مدت ۶ ماه را به او ابلاغ کرده است و جرم او را دعوت مردم به تظاهرات در مسجدالاقصی در شبکه های اجتماعی برشمرده است.

شیخ رجبی در ادامه سخنان خود این حکم را غیر قانونی و بی ارزش دانست و تاکید کرد شهروندان قدس همیشه هدف نیروهای اشغالگر هستند و هدف آنها نیز خالی ساختن مسجدالاقصی از مسلمانان و اجرای توطئه های نژادپرستانه است.

این خطیب مسجدالاقصی خاطرنشان کرد ما باید از طریق دادگاه بین المللی در برابر تصمیمات نژادپرستانه صهیونیست ها بایستیم و به صورت فردی و گروهی با این تصمیمات آنها مقابله کنیم همان گونه که شیخ عکرمه صبری روز گذشته این کار را انجام داد و به همراه نمازگزاران وارد مسجدالاقصی شد و حکم ممنوعیت ورود خود به این مسجد را نادیده گرفت.

شیخ محمد صیام نیز که صهیونیست ها ورود او به مسجدالاقصی را ممنوع کرده اند نیز اعلام کرد بنا دارد به اقتدا به شیخ عکرمه صبری این ممنوعیت را بشکند و گفت: من نتلیج این کار را می پذیرم، اما نمی توانم ببینم مسجدالاقصی زیر قدم های صهیونیست ها آلوده می شود و من دست بسته بنشینم و به یاری آن نشتابم و از آن دفاع نکنم!

وی گفت: اشغالگران سخت گیری های خود علیه اهالی قدس و نمازگزاران مسجدالاقصی را افزایش داده اند و کشورهای عربی نیز به جای یاری قدس به مسائل داخلی خود مشغول شده و مردم قدس را تنها رها کرده اند.

شیخ صبری خاطرنشان کرد: خداوند ما را برگزیده تا از مسجدالاقصی حمایت کنیم و من این را تکلیف خود می دانم و از آن دست نمی کشم و وظیفه خود را با امانتداری تمام انجام خواهم داد و هراسی نیز از اشغالگران و اقدامات نژادپرستانه آنها ندارم.

شیخ رائد دعنا چهل ساله نیز در سخنانی در این زمینه  هدف صهیونیست ها از این گونه تصمیمات درباره قدس و مسجدالاقصی را خالی ساختن قدس و مسجدالاقصی از مسلمانان و تصرف کامل آن دانست و گفت: این گونه تصمیمان موجب رسوایی بیشتر صهیونیست ها می شود زیرا این جنایتها بر خلاف معاهدات بین المللی است و ما خواستار شکستن این ممنوعیت ها از سوی مردم و سرازیر شدن مسلمانان به مسجدالاقصی هستیم تا این توطئه نیز شکست بخورد و از همه می خواهیم در مورد حمایت از قدس و مسجدالاقصی کوتاهی نکنند.

از سوی دیگر عمر خمایسی حقوقدان و مدیر مؤسسه میزان نیز تصمیمات اخیر صهیونیست ها در مورد قدس و مسجدالاقصی را خودسرانه و ظالمانه و باطل دانست و گفت: این تصمیمات علیه افرادی اتخاذ شده که همگی مدافعان و حامیان قدس و مسجدالاقصی هستند و البته برخی از این افراد نیز این ممنوعیت ها و قوانین ظالمانه را نادیده گرفته و به آن پایبند نیستند زیرا هدف صهیونیست ها از این ممنوعیت ها این است که مسلمانی در قدس و مسجدالاقصی باقی نماند و آنها به راحتی توطئه های نژادپرستانه خود را پیاده کنند.

وی تاکید کرد: مسلمانان و اهالی قدس نباید به این محدودیت ها و قوانین توجه کنند و باید در برابر آن بایستند و به دادگاه های بین المللی شکایت کنند و از مراجعه به دادگاه های رژیم اشغالگر خودداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha