سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جلسه آیت‌الله جزایری با رئیس سازمان بازرسی کل کشور

حوزه/ یکی از مسئولان حوزوی خوزستان، از سوی آیت الله موسوی جزایری، مأمور به بررسی مشکلات مناطق بحرانی شد که وی به همراه جمعی از مدیرگروه‌های جهادی در نقاط مختلف خوزستان، بررسی‌های گسترده‌ای را انجام داده و نتیجتاً علاوه بر اعلام نیازمندی‌های مناطق مختلف، چند مطالبه اصلی جهت پیگیری از مسئولین مشخص شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از ابتدای شروع بحران آب‌گرفتگی در خوزستان و حضور میدانی جهادگران حوزوی در صحنه، گزارشات میدانیِ وسیعی توسط مدیرگروه‌های جهادی در نقاط بحرانی استان جمع‌آوری و به سمع و نظر آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان رسید.

آیت‌الله جزایری نیز پیگیری‌هایی در این خصوص انجام داد و یکی از نتایج اولیه آن که در همان وقوع بحران انجام شد، بسیج نیروهای طلبه و جهادی در صحنه بود.

حجت‌الاسلام پشم فروش، به‌عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران و انسجام گروه‌های تبلیغی استان خوزستان، با دستور آیت‌الله موسوی جزایری، مأمور بررسی مشکلات مناطق بحرانی شد. او به همراه جمعی از مدیرگروه‌های جهادی در نقاط مختلف خوزستان، بررسی‌های گسترده‌ای را انجام داد و علاوه بر اعلام نیازمندی‌های مناطق مختلف، چند مطالبه اصلی جهت پیگیری از مسئولین مشخص شد.

از مهم‌ترین این مطالبات «برخورد قضائی با مسئولین ناکارآمد»، «معافیت مردم از پرداخت حق دفع فاضلاب» و «عزل و جایگزینی مدیران لایق برای حل مشکلات مستمر مناطق محروم» بود که در جلسات جداگانه‌ای به اطلاع ایشان و مدیرکل دادگستری استان رسید.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان نیز ضمن تشکر از آن‌ها پیگیری‌های خود در این زمینه را آغاز کرد.

به گزارش حوزه، شامگاه گذشته حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور به همراه جمعی از بازرسان وزارت کشور در دفتر رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان حضور پیدا کرده و با آیت‌الله موسوی جزایری دیدار و گفتگو کردند.

مردم نباید تاوان بی‌مسئولیتی برخی دستگاه ها را بدهند

در این دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اولین روز سفرش به خوزستان گزارشی ارائه داد و تصریح کرد که ما آمده‌ایم تا به‌صورت ریشه‌ای مشکلات اصلی مردم را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه مردم نباید تاوان بی‌مسئولیتی یا کوتاهی‌های برخی دستگاه‌ها را دهند، گفت: اعلام کرده‌ام تا همان حقوق قانونی که مربوط به استان خوزستان همچون «اختصاص سه درصد از درآمد نفت به خوزستان» است را پیگیری و بررسی کنند که چقدر بوده و چند سال پرداخت نشده و آن میزانی که پرداخت شده در کجا هزینه شده است!

حجت‌الاسلام درویشیان، افزود: همچنین در خصوص عوارض آلایندگی که باید شهرداری‌های استان از محل عوارض آلایندگی‌های واحدهای صنعتی مخصوصاً نفت و گاز دریافت کنند، اعلام کرده‌ام که این را هم بررسی کنند که چه میزان بوده و چقدر از آن عوارض پرداخت شده است! اگر واقعاً همین مبالغ برگردد به خوزستان، ما دیگر مشکلی به لحاظ بودجه‌ای برای حل فاضلاب و آب‌های سطحی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با بیان اینکه وضعیت مناطق محروم خوزستان من‌جمله همین «کوت عبدالله» بسیار اسف ناک است، گفت: این وضعیت زیبنده نظام اسلامی نیست که شهروندانش با این شرایط بخواهند زندگی کنند.

مشکلات خوزستان باید ریشه‌ای حل شوند

در ادامه آیت‌الله موسوی جزایری، ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولین بازرسی کشور در اهواز گفت: حضور شما برای بررسی مشکلات مرهمی بر آلام مردم رنج‌دیده است.

وی به معضل آب‌گرفتگی خوزستان اشاره کرد و گفت: برخلاف سال قبل که مشکل آب‌گرفتگی مربوط به پر شدن رودخانه‌ها بود امسال  مشکل اصلی مربوط به خرابی‌ فاضلاب‌ها و مشکلات در زیرساخت‌هاست.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر اینکه مشکل فاضلاب شهرهای خوزستان باید به‌صورت ریشه‌ای حل شود، اضافه کرد: موانعی که مانع پیشرفت طرح جامع فاضلاب است باید مرتفع گردد.

آیت‌الله موسوی جزایری تصریح کرد: علاوه بر تسریع در تکمیل طرح جامع فاضلاب که ممکن از بیش از دو سال زمان ببرد لازم است اقدامات موقتی صورت گیرد که آب‌های سطحی دفع شوند.

وی گفت: برای نمونه یکی از اقدامات موقت که سابقاً اجرا می‌شد دفع آب به‌وسیله پمپ‌ها بوده است که ظاهراً در حال حاضر تعداد آن‌ها برای دفع این حجم از آب کافی نیست لذا ضرورت دارد که به مقدار نیاز تهیه گردد.

آیت‌الله موسوی جزایری در پایان نیز، برخی از مطالبات مدیرگروه‌های جهادی استان خوزستان را مطرح کرد و گفت: از مسئولین دستگاه قضا به‌ویژه ریاست محترم قوه قضاییه درخواست می‌کنم تا هرچه سریع‌تر با کوتاهی‌های صورت گرفته برخورد و اجازه ندهند حق مردم رنج‌دیده خوزستان، پای مال شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    با سلام در ایام.بودجه دولت هجمه هایی نسبت به حوزه در این رابطه صورت میگیره ما که از جزییات خبر نداریم خواهشا مطلبی جامع و متقن و کارشناسی شده برا اطلاع عموم و طلاب ارائه بفرمایید