شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کمک به زوج های جوان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان باغملک از تهیه جهیزیه به ارزش یک میلیارد و چهارصد میلیون برای زوج‌های جوان خبرداد و گفت: در تلاش برای تأسیس دو مدرسه علمیه برای تقویت علمی دانش آموزان هستیم.

حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان باغملک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، به تشریح فعالیت‌های چندگانه مدرسه علمیه پرداخت و اظهارداشت: بسیج طلاب مدرسه علمیه در راستای محرومیت‌زدایی و توجه به جامعه اقدام به راه‌اندازی دو قرارگاه جهادی به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید فخرالدین طباطبائی کرده و تا امروز نیز فعالیت‌های گسترده‌ای در سیل، کرونا و کمک به نیازمندان انجام داده است.

تهیه جهیزیه برای تازه‌عروس‌ها

وی افزود: «تهیه جهیزیه برای تازه‌عروس‌ها به مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال»، «حضور فعال طلاب و روحانیت مدرسه در مناطق سیل‌زده»، «توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی با کمک سپاه و دفتر امام‌جمعه شهرستان»، «تهیه اقلام ضروری برای فقراء مانند بخاری و آبگرمکن»، «تهیه و توزیع ماسک» و «توزیع چندمرحله‌ای بسته‌های غذایی» از جمله فعالیت‌های این دو قرارگاه جهادی است.

ساخت و ترمیم منزل برای محرومین

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان باغملک، در ادامه گفت: در زمینه ساخت و ترمیم منزل برای محرومین، فعالیت‌ها و پیگیری‌های خوبی صورت گرفته و درصددیم تا مبالغی را برای ساخت و ترمیم خانه‌های محرومین و خانواده‌های شهدایی که به‌درستی به آن‌ها رسیدگی نشده جذب کنیم که البته تاکنون بودجه برای ساخت دو منزل برای دو خانواده محروم روستایی تصویب‌شده و منتظر تخصیص آن هستیم تا عملیات اجرائی آن را آغاز کنیم. همچنین در بحث‌ترمیم توانستیم تابه‌حال ۵ خانه را ترمیم کنیم.

وی در ادامه به مسئله آموزش در مدرسه علمیه اشاره کرد و اظهارداشت: با شروع بیماری کرونا کلیه کلاس‌های طلاب به‌صورت مجازی با تشکیل چند گروه در بستر شبکه‌های مجازی برگزار شد و در این مدت میز مدیریت و معاون آموزش مدرسه در تمامی گروه‌ها حضور فعال داشته و نظارت دقیقی هم بر نحوه‌ی تدریس وهم بر نحوه‌ی نوشتن تقریر طلاب دارند.

برگزاری دوره جامع تهذیبی برای طلاب

حجت‌الاسلام طباطبایی، از برگزاری دوره جامع تهذیبی برای طلاب مدرسه خبر داد و گفت: با همکاری‌های صورت گرفته بین معاونت پژوهش و تهذیب مدرسه، دوره جامع تهذیبی که شامل هفت موضوع «روش تحلیل سیاسی»، «آشنایی با مبانی تربیت دینی نوجوان»، «آشنایی با اصول فرزند پروری»، «مهارت‌های ترک گناه»، «مهارت‌های تندخوانی»، «ولایت‌فقیه»، و «آشنایی با معارف مهدویت» بود را برای طلاب مدرسه برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان باغملک، از برنامه‌ریزی مدرسه برای برگزاری دو دوره به‌صورت ویدئوکنفرانس خبر داد و بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته به‌زودی ۲ دوره مشاوره تحصیلی و دوره ترغیب طلاب به مسئله پژوهش به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام طباطبایی، به بیان برنامه مدرسه برای تربیت طلاب انقلابی پرداخت و تصریح کرد: این مدرسه همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند به دنبال تربیت طلاب موفق و در تراز انقلاب است و در این راستا برنامه دارد در مرحله‌ی اول طلاب و روحانیت خود را از لحاظ آموزشی، پژوهشی و تهذیبی در مرحله دوم نسبت به نیازهای معرفتی و پاسخ به شبهات اعتقادی و در مرحله سوم در زمینه‌های خدمات اجتماعی توانمند ساخته و زیرساخت‌های  این مراحل را فراهم کند.

وی افزود: این مدرسه در زمینه کارهای عمرانی نیز فعالیت‌های خوبی داشته و در چند ماه گذشته چند سالن را جهت برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در جهت توانمندسازی طلاب احداث کرده است.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان باغملک، به بیان فعالیت‌های مدرسه در بحث اعزام مبلغ پرداخت و ابراز داشت: این مدرسه فعالیت‌های خوبی در زمینه اعزام مبلغ داشته و برای مساجد شهر و روستا و مدارس شهر مبلغ اعزام کرده است.

در حال دریافت مجوز تأسیس دو مدرسه علمیه هستیم

وی از برنامه‌ریزی مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) جهت تأسیس دو مدرسه خبر داد و ادامه داد: این مدرسه نه‌تنها برای طلاب بلکه برای نیروهای انقلابی و عامه مردم نیز برنامه‌ریزی کرده و درصدد راه‌اندازی دو مدرسه دانش‌آموزی از نوع مدارس امین است که مدیریت و کادر این مدارس از روحانیت و طلاب مدرسه می‌باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان باغملک، افزود: هم‌اکنون در صدد دریافت مجوزهای لازم هستیم تا إن‌شاءالله پس از افتتاح آن دو مدرسه، شاهد پیشرفت علمی دانش آموزان در منطقه شویم.

حجت‌الاسلام طباطبایی، در پایان گفت: با توجه به اینکه مدرسه علمیه امام جعفر صادق در یک منطقه محروم قرار دارد و مردم این شهرستان به‌صورت خودجوش نسبت به فراگیری علوم حوزوی علاقه‌مند هستند و این مدرسه مستعد پیشرفت و ترقی است، خواستار توجه ویژه از طرف مسئولین حوزه علمیه خوزستان به این مدرسه هستیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    موفق باشید انشاالله هر مدرسه دو سه روحانی متدین فعال و معلم در تمام مدارس استان ها راه بیوفته یاعلی
  • خادم IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    وفقکم الله انشالله
  • Sayd IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    امیدوارم موفق باشید؛ حضور انقلابی روحانیون در عرصه‌های مختلف قطعا مؤثر خواهد بود و اعتماد مردم را به این بخش از جامعه که البته جدای از مردم نیستند بیشتر می‌کند