پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 931897
۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷
سید عباس نبوی

حوزه/ حق گرایی، تکلیف محوری، خداباوری در حد: لایَخافُ فی الله لَومَهَ لائم بدون ترس از احدی، شجاعت کم نظیر، معامله با آبروی خود برای اقامه امر الهی، التزام بی‌نظیر به رای و نظر ولایی، معنویت و تهجد وافر، تمسک کم نظیر به سیره اهل‌بیت(ع) و معیشت متعارف، به عنوان برجسته‌ترین صفات آن مرحوم تصریح نمایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید عباس نبوی به مناسبت درگذشت مرحوم آیت‌الله یزدی در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

هو الحق

رحلت آیت‌الله محمد یزدی یار دیرین و انقلابی امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب از دوران‌های آغاز انقلاب تا کنون را بویژه به اقشار انقلابی و مذهبی و حوزه و دانشگاه و خانواده معظم له تسلیت می‌گویم.

بنده در مواضع و موقعیت های متعدد، نسبت به آراء و تصمیمات آن مرحوم در مسئولیت‌های مختلف نظام، انتقاد داشته و دارم و در آخرین دیدارم خدمت ایشان در چند سال قبل، بخشی از انتقادات را صریحاً مطرح کردم و متعجب شدم که ایشان استقبال وافر از انتقادات بنده نمود.

اما بر عهده این حقیر است که بنا به سابقه آشنایی پنجاه ساله با ایشان و استفاده از سخنرانی‌های آتشین و انقلابی ایشان از اواخر دهه چهل تا پیروزی انقلاب، بر صفات برجسته حق گرایی، تکلیف محوری، خداباوری در حد: لایَخافُ فی الله لَومَهَ لائم بدون ترس از احدی، شجاعت کم نظیر، معامله با آبروی خود برای اقامه امر الهی، التزام بی‌نظیر به رای و نظر ولایی، معنویت و تهجد وافر، تمسک کم نظیر به سیره اهل‌بیت(ع) و معیشت متعارف، به عنوان برجسته‌ترین صفات آن مرحوم تصریح نمایم.

اصلی ترین انتقاد بنده به آن مرحوم، توقع شکیبایی و صبوری شایسته در فراز و فرود تحولات از ایشان و بازتاب صفات برجسته‌شان در ادبیات مواضع و تصمیمات شان بود و ایشان خود پذیرای این انتقاد بود و به آن اذعان می‌کرد.

مرحوم آیت الله یزدی هنگام ورود مرحوم آیت‌الله منتظری به قم پس از آزادی از زندان پهلوی در پاییز ۵۷، خانه خود را به طور کامل در اختیار ایشان گذاشت و خود به جای دیگری نقل مکان کرد و حمایت‌های وافری از ایشان کرد و در عین حال بر این باور بود که آیت الله منتظری توان و صلاحیت رهبری بعد از امام راحل را ندارد و اولین فردی بود که در زمان حضور امام راحل بر این حقیقت پافشاری کرد.

خداوند مرحوم آیت الله یزدی را غریق رحمت واسعه خود بگرداند و در جوار ائمه هدی (ع) در جنّت ماوای خود جای دهد؛ بفضله و مَنّه و کرَمه.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha