شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ آیت الله یزدی همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود و از هر فرصتی برای این هدف مقدس بهره می‌گرفت. سالیان دراز علاوه بر مناصب مهم انقلابی، ریاست جامعه مدرسین را نیز بر عهده داشت و به خوبی آن را اداره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور پیامی ارتحال عالم ربانی آیت الله یزدی را تسلیت گفتند که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر رحلت عالم مجاهد، آیت الله حاج شیخ محمد یزدی (رحمة الله علیه) مایۀ نهایت تاسف گردید.

عالمی شجاع که در دوران عمر خود خدمات فراوانی به اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) نمود.

همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود و از هر فرصتی برای این هدف مقدس بهره می‌گرفت. سالیان دراز علاوه بر مناصب مهم انقلابی، ریاست جامعه مدرسین را نیز بر عهده داشت و به خوبی آن را اداره کرد.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را به جامعۀ روحانیت و حوزۀ علمیه و خصوصاً جامعه مدرسین و بالاخص به بیت شریف و فرزندان محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات آن مرحوم و صبر و اجر فراوان برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

قم ـ ناصر مکارم شیرازی

۲۰ آذر ۱۳۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • استقلالی قدیمی US ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    الکافي ج۵ ص۵۰۷ الوافي ج۲۲ ص۷۷۵ وسائل الشیعة ج۲۰ ص۱۶۰ شناسه حدیث : ۱۱۴۰۵۵ | نشانی : الکافي , جلد۵ , صفحه۵۰۷ عنوان باب : الجزء الخامس كِتَابُ اَلنِّكَاحِ بَابُ حَقِّ اَلزَّوْجِ عَلَى اَلْمَرْأَةِ معصوم : امام صادق (علیه السلام) مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلْحَكَمِ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ مُنْذِرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: ثَلاَثَةٌ لاَ تُقْبَلُ لَهُمْ صَلاَةٌ عَبْدٌ آبِقٌ مِنْ مَوَالِيهِ حَتَّى يَضَعَ يَدَهُ فِي أَيْدِيهِمْ وَ اِمْرَأَةٌ بَاتَتْ وَ زَوْجُهَا عَلَيْهَا سَاخِطٌ وَ رَجُلٌ أَمَّ قَوْماً وَ هُمْ لَهُ كَارِهُونَ . برای ثبت نمایه، وارد شوید ترجمه (۱) شرح (۱) احادیث مرتبط اطلاعات سندی حدیث در کتب ترجمه حدیث در کتب حدیث در مقالات فارسی ترجمه فروع کافی ; ج ۶ ص ۵۲۸ 5 - حسن بن منذر گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: از سه نفر هيچ نمازى قبول نمى‌شود: برده‌اى كه از صاحبان خود فرارى است تا هنگامى كه دست خود را در دستان صاحبانش قرار دهد، زنى كه بخوابد و شوهرش از او غضبناك است و مردى كه پيش نماز گروهى شود كه آنان راضى نيستند.