یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدرسه علمیه بهبهان

حوزه/ راه‌اندازی قرارگاه جهادی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف، و برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی ازجمله فعالیت‌های مدرسه علمیه جامع موسی بن جعفر(ع) شهرستان بهبهان می‌باشد.

حجت‌الاسلام سهیل توانایی، سرپرست مدرسه علمیه جامع موسی بن جعفر(ع) شهرستان بهبهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، به بیان نحوه‌ی تشکیل مدرسه علمیه جامع موسی بن جعفر(ع) شهرستان بهبهان پرداخت و اظهار داشت: مدرسه علمیه جامع موسی بن جعفر(ع) شهرستان بهبهان به‌تازگی از ادغام دو مدرسه امام‌زاده فضل(ع) و امام‌زاده ابراهیم(ع) تشکیل‌شده است.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه جامع موسی بن جعفر(ع) دو قرارگاه جهادی دارد، گفت: یکی از اولین مدارسی که در استان و شاید در کشور اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک کرد، مدرسه علمیه جامع شهرستان بهبهان بود که این کار به همت مردم شهر و طلاب قرارگاه جهادی انصار المهدی صورت گرفته و به مدت دو ماه روزانه قریب به یک هزار ماسک تولید می‌کرد.

حجت‌الاسلام توانایی، در ادامه به بیان فعالیت‌های جهادی طلاب پرداخت و گفت: ضدعفونی کردن معابر و بیمارستان‌ها، توزیع بسته‌های مؤمنانه، و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر ازجمله اقدامات بارز این قرارگاه جهادی است.

سرپرست مدرسه علمیه جامع موسی بن جعفر(ع) شهرستان بهبهان، به مسئله آموزش طلاب اشاره کرد و تصریح کرد: در ابتدا کلاس‌های درس طلاب، مسجد محور و در مساجد برگزارشده به‌طوری‌که هر پایه در یک مسجد مشغول به تحصیل بود ولی با تشدید بیماری کرونا صلاح را در این دیدیم که کلیه کلاس‌ها در فضای مجازی برگزار شود.

حجت‌الاسلام توانایی، از راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف علمی در این مدرسه خبر داد و بیان کرد: این مدرسه اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های مختلفی ازجمله ادبیات عرب و رجال کرده و طلاب در این کارگاه‌ها مشغول به فراگیری تخصصی دروس هستند.

وی افزود: مدرسه علمیه جامع موسی بن جعفر(ع) شهرستان بهبهان، در سال جاری جزء مدارس علمیه قرآنی قرار گرفته و بدین ترتیب دوره‌ی حفظ قران را برای طلاب پایه‌یک برگزار کرده است.

سرپرست مدرسه علمیه جامع موسی بن جعفر(ع) شهرستان بهبهان، به برگزاری دوره‌های مختلف توسط معاونت‌های پژوهش و تهذیب اشاره کرد و گفت: معاونت‌های پژوهش و تهذیب این مدرسه دوره‌های مختلفی برگزار کرده‌اند که ازجمله آن‌ها می‌توان به دوره‌های مقاله‌نویسی، سیر طلبگی، مهارت افزایی و دوره سیر مطالعاتی استاد عالم زاده نوری (بررسی مبانی علمی، اخلاقی، و تهذیبی طلاب)، اشاره کرد.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر مسئولین حوزه علمیه خوزستان به این مدرسه و پیگیری حل مشکل کمبود مدرس، خوابگاه، و امکانات سخت‌افزاری آموزشی شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha