پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پلیس ادمونتون: حمله وحشیانه به دو زن محجبه در مرکز خرید، با انگیزه نفرت‌محور

حوزه/ به گفته پلیس شهر ادمونتون در کانادا، حمله به دو زن محجبه سومالیایی‌تبار در یک مرکز خرید، از دسته جرایم نفرت محور محسوب شده و متهم با تشدید مجازات روبرو خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ctvnews، پلیس ادمونتون می‌گوید حمله به زن مسلمان سومالیایی‌تبار و دخترش در پارکینگ مرکز خرید ساوت‌گیت در این شهر کانادایی، با انگیزه «نفرت محور» انجام گرفته و پلیس متهم را می‌شناسد.

ریچارد بردلی استیونس ۴۱ ساله با نزدیک شدن، فریاد زدن و فحاشی نژادی علیه زن و دختر بزرگسالش در روز سه شنبه متهم است که در وسیله نقلیه خود نشسته بودند و هر دو نیز حجاب داشته‌اند.

شاهدان گزارش دادند که وی با مشت و شکستن پنجره مسافر، وحشت مضاعفی به بار آورده و باعث شده آن‌ها مجبور به فرار شوند.

آنها گفتند که او زن مسلمان را تعقیب کرده، او را به زمین هل داده و به او تعرض کرد و سپس به زن دومی که قصد کمک داشته نیز حمله کرده است که در نهایت رهگذران وارد عمل شدند.

طبق گفته گروهبان. گری ویلیتس از خدمات پلیس ادمونتون ، واحد جرایم نفرت‌محور و افراط‌گرایی خشن ، این حمله «کاملاً بی محابا» بود.

ویلیتس گفت چون این زنان به دلیل نژاد مورد هدف قرار گرفته‌اند، این حمله با تعریف «جنایتی با انگیزه نفرت» مطابقت دارد. پلیس از بند ۷۱۸.۲ قانون کیفری کانادا استفاده می‌کند تا دادگاه افزایش مجازات را بررسی کند. استیونز با دو پرونده حمله و یک مورد شرارت دیگر روبرو است.

پلیس افزود: ما در گذشته او چیز دیگری در رابطه با حوادث نژادپرستی ندیده‌ایم و بنابراین این اولین بار است.

دو زن پرونده به شدت دچار ارعاب شده بودند و زن مسلمان گفت که فکر کردم خواهم مرد.

این حادثه در روز روشن اتفاق افتاده است و هر دو آن‌ها بی‌نهایت وحشت‌زده شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha