جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید ابراهیم افتخاری

جوزه/ بنده و چند نفر از دوستانم برای تحقیق در مورد انتخاب حوزه یا دانشگاه برای ادامه تحصیلات عالیه، به شهر مقدس قم رفته بودیم، چند شبی در منزل ساده همان طلبه مبلغ میهمان بودیم که همانجا متوجه شدیم ایشان فرزند آیت الله یزدی است و ما هم میهمان بیت الله یزدی بوده ایم، که آن موقع رئیس قوه قضائیه بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری، مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد ارتحال آیت الله شیخ محمد یزدی(ره) را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
 اذا مات المؤمن الفقیه، ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شیء

 رحلت عالم متقی، شجاع و انقلابی، حضرت آیت الله شیخ محمد یزدی را به ملت ایران تسلیت عرض می کنم.
مرحوم آیت الله یزدی یکی از علمای شجاع، انقلابی و بصیر بود. ایشان در لحظات حساس و مواقعی که نیاز به تصمیم و اقدام فوری بود هم مواضع خوبی اتخاذ می کردند و هم اقدام و عمل به موقع داشتند.

حضرت آیت الله یزدی در میان شاگردان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه کم نظیر بود.

یکی از ویژگی‌های خاص ایشان صراحت لهجه بود، در مواقعی که احساس می کردند بعضی از یاران قدیمی، در ادامه مسیر انقلاب دچار سستی و تردید شده اند، ایشان بدون ملاحظه روابط عاطفی دوستانه و محذوریت های بی مورد، با صراحت تمام و شجاعت مثال زدنی، موضع گیری کرده و به یاری امام و رهبری می شتافتند.

اگر بخواهم به طور مصداقی صحبت کنم، باید به ماجرای آن نامه مشهور در آخرین چهارشنبه قبل از انتخابات خرداد ۱۳۸۸  اشاره کنم، که مرحوم هاشمی آن نامه معروف به «نامه بدون سلام و والسلام» را به رهبر معظم انقلاب نوشت و عملاً تهدید به آشوب و فتنه کرد، بسیاری از یاران انقلاب دچار حیرت و نگرانی شدند. شاید چند ساعتی از این نامه نگذشته بود که حضرت آیت الله یزدی نامه بسیار محکم و کوبنده‌ای خطاب به مرحوم هاشمی نوشتند و به شبهات آن نامه پاسخ دادند. عکس العمل به موقع و شجاعانه ایشان در آن روز و آن ساعات بسیار حساس، پاتک مناسبی به آن آتش افروزی بود که توانست از اثرات تخریبی آن نامه کم کند و باعث تزریق آرامش به جامعه شود. این حرکت در زمانی اتفاق افتاد که بسیاری از مدعیان انقلابی گری و طرفداری از نظام،  هنوز در شوک آن نامه بودند و نتوانسته بودند عکس العمل مناسبی نشان دهند. این نمونه‌ای بود از یک اقدام به موقع و مناسب که همیشه در اذهان دوستداران انقلاب خواهد ماند.

مرحوم آیت الله یزدی علیرغم اینکه از نظر سنی چند سال از رهبر معظم انقلاب بزرگ تر بودند و جایگاه علمی خوبی هم در حوزه‌های علمیه داشتند، اما رفتار و گفتار ایشان مانند یک سرباز برای رهبری بود.

فرزندان مرحوم آیت الله یزدی نیز از طلاب فاضل، ساده زیست و با تقوایی هستند که بارها با نام مستعار و به صورت ناشناس، هم در زمان جنگ حضور فعال در جبهه ها داشتند و هم بعدها مانند یک طلبه ساده در مناطق محروم به امر تبلیغ مشغول بودند. خوب به خاطر دارم سال ۱۳۷۳ که بنده در مقطع دبیرستان در شهر یاسوج مشغول تحصیل بودم، یکی از فرزندان ایشان در ماه مبارک رمضان برای تبلیغ معارف دین به یاسوج آمده بودند. سال بعد که بنده و چند نفر از دوستانم برای تحقیق در مورد انتخاب حوزه یا دانشگاه برای ادامه تحصیلات عالیه، به شهر مقدس قم رفته بودیم، چند شبی در منزل ساده همان طلبه مبلغ میهمان بودیم که همانجا متوجه شدیم ایشان فرزند آیت الله یزدی است و ما هم میهمان بیت الله یزدی بوده ایم، که آن موقع رئیس قوه قضائیه بودند.

 چند سال بعد که بنده به عنوان یک طلبه مبلغ، به یکی از روستاهای دور افتاده و مرزی استان کرمانشاه رفته بودم، باز یکی دیگر از فرزندان ایشان را در آنجا ملاقات کردم که گمنام و با نام مستعار به امر تبلیغ دین در میان محرومین جامعه مشغول بود. الحمدلله بیت ایشان بیت تقوا، پاکی و ساده زیستی بود.
 ان شاءالله روح بلند ایشان با استاد و مقتدایش حضرت امام روح الله و شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی محشور باشد.

 طوبی له و حسن مآب

سید ابراهیم افتخاری

مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه وبوراحمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha