شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید رضا حسینی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: عدم حمایت از پژوهش، زمینه ساز خسارت های مادی و معنوی برای کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، خواستار حمایت جدی مسئولان از پژوهش از جمله در زمینه های مرتبط با علوم انسانی و اسلامی شد و ابراز داشت: با توجه به این که اساساً هدف از انجام پژوهش، مطالعات و تحقیقات لازم در راستای خلاقیت، نوآوری و پیشبرد دانش است، از این رو، دستگاه‌های متولی نباید از اهمیت و ضرورت این مساله و حمایت از انجام پژوهش‌های کاربردی غفلت کنند.

وی افزود: آن چه مسلم است غفلت و کوتاهی در این زمینه، باعث وارد آمدن خسارت های مادی و معنوی به کشور می شود، چرا که یکی از مهم ترین الزامات در مسیر رشد و توسعه همه جانبه جامعه، اهتمام لازم در جهت تولید علم و انجام پژوهش است.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: برای دست یابی به راه حل هایی به منظور مقابله با مشکلات و معضلات در کشور می بایست به پژوهش و پژوهشگران بهای لازم را بدهیم و البته بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته و اولویت گذاری ها، از پژوهش حمایت نماییم تا بودجه ها و ظرفیت ها و توانمندی ها در مسیر درست مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: یکی از مهم ترین کارها در این راستا، آموزش پژوهشگران و هدایت مطلوب آن ها در زمینه توجه دادن به اولویت های اصلی کشور است و این که گذشته از حمایت های مادی بتوانیم فرهنگ پژوهشگری و اهمیت آن را در جامعه به خوبی جا بیندازیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha