شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهید مفتح

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مدرسی گفت: مراد از وحدت، ادغام کردن حوزه در دانشگاه و یا دانشگاه در حوزه نیست بلکه این دو، دو بالی هستند که باید با هماهنگی کامل؛ جامعه، کشور و انقلاب را به پرواز درآورند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با گرامیداشت ۲۷ آذرماه سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت:  انقلاب شکوهمند اسلامی با اتحاد و همدلی نیروها و اقشار مختلف کشور شروع شد و با این همدلی نیز به پیروزی رسید که قطعا برای رسیدن به شکوه تمدن اسلامی هم نیاز به همدلی و وحدت وجود دارد.

وی افزود: در میان اقشار گوناگون جامعه دو قشر روحانی و دانشجو، تأثیرگذارترین اقشاری بودند که توانستند انقلاب اسلامی را به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی برسانند و امام خمینی(ره) هم با تشخیص این موضوع به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه اشاره فرموده و بر این موضوع مهم تأکید داشتند.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه تصریح کرد: در این میان جمعی هم هستند که مخالف این وحدت هستند، سال هاست که فیلسوفان غربی تبلیغ می کنند که پیشرفت کشور جز در سایه بی دینی و کنار گذاشتن ارزش های دینی ممکن نیست. به نظر آن ها دین نباید به دنیای مردم وارد شود و روحانیت که یکی از نمادهای دین شمرده می شود مورد بغض آن‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطرنشان کرد: شکی نیست که مراد از وحدت، ادغام کردن حوزه در دانشگاه و یا دانشگاه در حوزه نیست؛ بلکه این دو، دو بالی هستند که باید با هماهنگی کامل؛ جامعه، کشور و انقلاب را به پرواز درآورند و در این راستا شناخت این دو رکن مهم و زمینه سازی برای اثربخشی، رشد و جریان سازی آن ها در جامعه اسلامی ضرورت دارد.

وی توصیه کرد: شناخت زمینه‌های هماهنگی بیشتر میان حوزه و دانشگاه دارای اهمیت است و موانع هماهنگی میان این دو را هم باید بشناسیم تا ایفای نقش آن‌ها کامل تر و مؤثرتر شود.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه با ابراز تأسف از این که تا به حال اقدام سازمان یافته ای برای هماهنگی بین این دو نهاد مؤثر در زندگی اجتماعی و مردمی صورت نگرفته است، گفت: گرچه خوشبختانه اهداف این دو با هم مشترک است و هر دو برای ایرانی عزتمند و سرافراز در برابر دشمن مشترکی چون استکبار و در رأس آن آمریکا تلاش می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری زاده و نیز تقدیر از خدمات ارزشمند این شهید به نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اساتید ارزشمند دانشگاه، اظهار داشت: همواره دانشگاه و دانشگاهیان مورد تجلیل مقام معظم رهبری هستند و همچنین گرامی می داریم یاد مرحوم آیت الله محمد یزدی (رضوان الله علیه) را که الگو گیری از چنین بزرگانی برای سبک زندگی در ابعاد انقلاب، ثبات قدم و همچنین تعالی ارزش های اسلامی و حوزوی لازم به توجه و بهره مندی هر چه بیشتر است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha