جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیسسکو ۶۶ سایت اسلامی را به فهرست میراث اسلامی اضافه می‌کند

حوزه/ آیسسکو،   ۶۶ جایگاه جدید را به فهرست میراث اسلامی اضافه می‌کند. که در کشورهای مختلف اسلامی از جمله فلسطین، عراق، بورکینافاسو، افغانستان و اردن واقع شده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، «سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ» (آیسسکو) ، ۶۶ جایگاه جدید را به فهرست میراث اسلامی اضافه می‌کند. همچنین به عنوان بخشی از برنامه ویژه «جاده‌های آینده» مربوط به آیسسکو، میراث‌های فرهنگی دیجیتال نیز قرار است به فهرست میراث اسلامی جهانی افزوده شوند.

۲۲ سایت از این مکان‌ها در امارات، افغانستان، فلسطین، یمن، مراکش و عمان به فهرست میراث جهانی اسلامی اضافه شده است ، در حالی که ۴۴ مکان باقیمانده در فلسطین، عمان ، عراق ، بورکینافاسو ، اردن و کویت، به فهرست اولیه میراث جهانی اسلامی اضافه شد.

در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد ، آیسسکو اشاره کرد که این تصمیم در طی سومین جلسه فوق العاده مجازی کمیته میراث جهانی اسلامی که روز پنجشنبه برگزار شد ، گرفته شده است.

در این اجلاس، این کمیته چندین توصیه را صادر کرد که شامل اتخاذ ابتکار آیسسکو در مورد برگزاری ماه میراث جهانی اسلامی سالانه بود. این اقدام شامل سپردن یک نهاد برای بررسی میزان خسارت وارده به میراث و موسسات فرهنگی در استان قره باغ آذربایجان به دبیرخانه عمومی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha