جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست هم‌اندیشی شهید محسن فخری زاده

حوزه/ نشست‌ هم‌اندیشی شهید محسن فخری زاده، با حضور راهیاران استانی بنیاد هدایت در مجموعه فرهنگی پلاک ۳۱۳ جمکران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست‌ هم‌اندیشی شهید محسن فخری زاده، با حضور راهیاران استانی بنیاد هدایت در مجموعه فرهنگی پلاک ۳۱۳ جمکران به مدت سه روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست هم‌اندیشی،‌ راهیاران استانی بنیاد هدایت در کارگاه‌های آموزشی و تخصصی آخرین نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با یکدیگر در میان گذاشته و به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

امام محله حاکم و رهبر محله است

حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان،‌ قائم‌مقام تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل بنیاد هدایت در ابتدای این نشست با اشاره به تعاریف مربوط به امام محله گفت: اگر بخواهیم امامت را در ذیل یکی از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی یا سیاسی بگذاریم، درست این است که امامت ذیل بخش سیاسی باشد.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که سیاست یکی از شئون حکمرانی است، افزود: امام محله، حاکم و رهبر محله است؛ رئیس یا مدیر محله نیست، رهبر محله است. بحث‌های دیگری همچون اقتصاد، ‌فرهنگ، خانواده و خیریه زیر مبحث سیاست جای می‌گیرد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان تصریح کرد: ما در مورد نظام حکمرانی حرف می‌زنیم، جمهوری اسلامی نیامده بود تا کاری فرهنگ کند، می‌گوییم انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود ولی منظور ما این نبود که انقلاب کرده‌ایم تا فقط کلاس قرآن برگزار کنیم! کتاب انسان ۲۵۰ ساله را بخوانید آقا می‌فرمایند همه انبیا و اولیا به دنبال احقاق حکومت حق بودند، حکمرانی خدا بر زمین نه اینکه فقط حرف از خدا بزنیم و مردم دین‌دار باشند.

رصد دائمی و فهم صحیح، مقدمه ارتقاء

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، در بخشی از این نشست گفت: رصد دائمی و فهم صحیح از میدان می‌تواند روز به روز طرح محله محوری را ارتقا بدهد و حرکت را رو به جلو ببرد و انگیزه‌های مسؤولان در حمایت از طرح را بالا ببرد.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، در گفت‌وگوهایی که داشتند، بسیج را توصیه کردند به ارتباط با محله و مساجد؛ در دوران کرونا و در شرایط سختی که وجود دارد، بهترین مقری که ایشان به مردم معرفی کردند و به مسؤولان امر کردند که پای کار آن بایستند همین حوزه‌ی محلات و مساجد است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: از حیث جغرافیا هم، ‌این توسعه و انتقال نگاه از مسؤولان و دستگاه‌ها به سمت محله و مسجد بسیار ارزشمند است، اما آن چیزی که ما باور داریم و معتقد هستیم که باید برای آن تلاش کنیم محوریت این حرکت است.

باید مسجد محور جلو  برویم

حاج حسین یکتا، عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار، میهمان ویژه این نشست گفت: اگر گروهی از افراد عزم جزم نکنند و کمربند نبندند و بیرون از همه ساختارها و سیستم‌ها و تشکیلات به صورت جهادی وارد میدان نشوند شکست می‌خوریم.

وی در ادامه افزود: وارد میدان شدن باید علمی و متکی بر تجربه ۴۰ ساله باشد، گروه‌های جهادی باید فعالیت اجتماعی را گسترش دهند، ما نیاز به تشکیلات حرفه‌ای دائمی برای ورود دائمی به عملیات اجتماعی داریم. ما نیازمند طلابی هستیم که بر اساس حدیث«طبیب دوار بطبه» دائماً در محله و مسجد مستقر باشند.

یکتا اظهار داشت: ما باید مسجد محور جلو برویم، و جز این کار هیچ راهی نداریم؛ امام خمینی(ره) روز اول گفت مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید. دشمنان ما به خوبی برای ما نقشه کشیدند و ما را از مساجد به جاهای دیگر کشاندند.

وی تأکید کرد: اگر در مسجد و محله؛ امام محله مرجع اجتماعی یا رهبر اجتماعی باشد و کار خودش را بلد باشد، بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد،‌ حل می‌شود و کار جلو می‌افتد، یعنی اگر محله محور، مسجد محور و امام محور باشد، کار سرعت می‌گیرد.

برگزاری کارگاه

کارگاه گفتار پژوهی( تجربه نگاری)، کارگاه تبیین عملیات حاج قاسم سلیمانی و فاطمیه، کارگاه رسانه و مستندسازی، کارگاه ارائه مدل راهیاری و .... بخشی از کارگاه‌هایی است که در این دوره برگزار شد.

عهد مشترک

راهیاران استانی و منطقه‌ای و هم‌سنگران بنیاد هدایت با حضور در مسجد مقدس جمکران عهد مشترک بستند تا برای دستیابی به اهداف بلند بنیاد هدایت گام‌های به مراتب استوارتر و اثربخش‌تر بردارند و با مدد از انوار مقدس اهل‌بیت علیهم‌السلام به ویژه ولی‌عصر(عج) بیش از پیش سربازی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha