پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از مرکز تحقیقات کامپیوتری نور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: استراتژی کلانی در اسناد حوزه آمده و آن بازنمایی و تجلی حوزه در فضای مجازی است؛ این استراتژی می تواند حوزه را با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور به طور جدی تری مرتبط نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در بازدید از بخش های مختلف مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در نشستی با مسئولین این مرکز ضمن تبریک هفته پژوهش به همه پژوهشگران کشور گفت: بیش از ۱۵ سند جامع بلند مدت برای حوزه طراحی شده است؛ اینها شامل چشم انداز، منشور و حدود ۱۵ نظام جامع هستند.

وی افزود: در برنامه ۵ ساله حوزه ۴۰ مضمون کلان با ۹۰۰ برنامه مختلف در نظر گرفته شده است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: با یک نگاه کلان و دوراندیش اسناد راهبردی حوزه با توجه به نیازهای آن و مطالبات مقام معظم رهبری طراحی شده اند.

وی گفت: استراتژی کلانی در اسناد حوزه آمده و آن بازنمایی و تجلی حوزه در فضای مجازی است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: این استراتژی می تواند حوزه را با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور به طور جدی تری مرتبط نماید.

وی اظهار کرد: نظام رشته ای حوزه یکی دیگر از اسناد کلان آن است؛ درختواره دانشی حوزه که با کمک و مشورت بیش از ۶۰۰ استاد حوزه طراحی شده است می تواند ارتباطات زیادی با مرکز تحقیقات کامپیوتری نور برقرار کند.

استاد درس خارج حوزه گفت: برخی رشته های تحصیلی خاص مانند رشته های مربوط به فضای مجازی می تواند با کمک این مرکز اجرایی شوند.

وی افزود: هدفگیری این طرح این است که به شکلی مرجع علم سنجی در جهان و در حوزه علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه قم باشد.

آیت الله اعرافی بیان داشت: در حال حاضر در حوزه علوم انسانی اسلامی و مسائل درون اینها مانند مسائل حقوقی می توانیم با کمک ابزارهای دیجیتال به حل آنها با سرعت بیشتری بپردازیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم منابع علمی حوزه با کمک فضای مجازی و ابزارهای دیجیتال به صورت روان، آسان و رایگان و در قالب های قابل حمل مانند نرم افزارهای گوشی های همراه در دسترس عموم مردم و محققین قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha