یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
متولیان

حوزه/ خانم متولیان گفت: تغییر الگوی رفتاری طلاب باید براساس نظام مسئله مدار باشد؛ مسأله هر طلبه باید به دنبال حل مسئله‌ای در زمینه‌های مختلف باشد، اگر میزان اثربخشی طلاب خواهر پژوهشگر ارتقا یابد، کنشگری طلاب هم متأثر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم فاطمه متولیان، امروز سه‌شنبه ۲۵ آذر ۹۹ در آئین بزرگداشت هفته پژوهش حوزه های علمیه خواهران که در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، گفت: برنامه امروز آغاز مبارکی برای طراحی برنامه‌ها در سطوح منطقه‌ای و ملی است.

وی با اشاره به افتخارات امروز و افق آینده، گفت: امروز، فرآیند تکمیل گام‌های اخذ مجوز علمی پژوهشی برای انتشار مقالات علمی پژوهشی طلاب و اساتید شکل گرفته است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، رونمایی از ۹ کتاب تألیفی و منتشر شده، آغاز کلان پروژه‌های پژوهشی براساس نیازها و اقتضائات احصا شده از سوی معاونان پژوهشی، تجلیل از برگزیدگان جشنواره علامه حلی و ۳۰۰ پایان نامه سطح چهار را از افتخارات معاونت پژوهش مرکز مدیریت خواهران عنوان کرد.

وی ادامه داد: تغییر زیست علمی بین‌المللی بر طلاب خواهر نیز تأثیر خواهد داشت، حال راهکار مدیران پژوهشی ما چیست؟ از راهبردهای معاونت پژوهش، سازواری و کارآمدسازی نظام تعلیم و تربیت پژوهش محور؛ توانمندسازی و کاربردی سازی پژوهش‌های طلاب و اساتید در عرصه‌های علوم اسلامی انسانی به ویژه در عرصه زن و خانواده؛ شناسایی، توانمندسازی و اثرگذاری استعدادهای برتر و نخبگان؛ شبکه سازی منسجم و یکپارچه پژوهشگران و بانوان فرهیخته و ساماندهی پژوهشگران و تعامل سازنده با مراکز و نهادهای معتبر علمی و پژوهشی در سطح ملی، اثربخشی فعالیت‌های پژوهشی طلاب و اساتید در راستای پیشرفت کمی و کیفی دانش دینی و تعمیق و توسعه تولیدات علمی پژوهشی از برنامه‌های معاونت پژوهش است.

خانم متولیان پس از تشریح برنامه‌های معاونت پژوهش ابراز داشت: دنیای جدید دنیای فضای مجازی است؛ این فضاهای مجازی است که قواعد زیست جدید را شکل می‌دهد؛ امروز برخلاف گذشته با جرأت می‌توان گفت که بازنمایی رسالت‌ها و تولید ادبیات برای فضای مجازی از اصلی‌ترین فعالیت معاونت پژوهش است.

وی ایجاد فضای راهبری و ایجاد راهبران توانمند جهت کنشگری مؤثر و به هم پیوسته در فضای بین‌المللی و بین‌المللی برای فضای حقیقی و مجازی را از اهداف معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران دانست.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: تغییر الگوی رفتاری طلاب باید براساس نظام مسأله مدار باشد؛ الان طلاب ما اکنون فاقد مسائل صریح و شفاف و مشخص هستند؛ مسأله هر طلبه باید به دنبال حل مسأله‌ای در زمینه‌های مختلف باشد، اگر میزان اثربخشی طلاب خواهر پژوهشگر ارتقاء یابد کنشگری طلاب هم متأثر خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha