جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پژوهش

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قم با بیان این که شبکه‌سازی نخبگان از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود، تأکید کرد: در درون استان قم و حتی در سراسر کشور نیاز به شبکه‌سازی نخبگانی داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم طاهره حیاتی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قم امروز سه‌شنبه ۲۵ آذر ۹۹ در آئین بزرگداشت هفته پژوهش حوزه های علمیه خواهران که در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران و فعالان عرصه پژوهش گفت: کمیسیون نخبگان و استعدادهای برتر شامل استان‌های قم، زنجان، مرکزی، مازندران، قزوین، لرستان، اردبیل، کرمانشاه و همدان است که ما با طلاب، اساتید، نخبگان و پژوهشگران مشورت انجام داده‌ایم و نکاتی که عرض می‌کنم نظر تمام این عزیزان است.

وی با تشریح برخی کاستی‌ها، اظهار داشت: تعریف جامع و صحیح در استعدادهای برتر و نخبگان، سیاستگذاری، هدف‌گذاری، نتایج و دستاوردها، آئین‌نامه، فرآیند گزینش و جذب، پایش سالیانه طلاب استعداد برتر، تعیین چگونگی حمایت و پشتیبانی از نخبگان و استعدادهای برتر و همچنین توانمندسازی طلاب نخبه برخی از فعالیت های صورت گرفته است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قم افزود: با مشارکت هر سه معاونت تلاش کرده ایم که فعالیت ها با رویکرد ثمربخش و خروجی هدفمند انجام شود.

وی با بیان این که شبکه‌سازی نخبگان از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود، تأکید کرد: در درون استان قم و حتی در سراسر کشور نیاز به شبکه‌سازی نخبگانی داریم.

خانم حیاتی ادامه داد: برای شبکه‌سازی، سامانه جامع نخبگانی پیشنهاد می‌شود. تاکنون پنج دوره ناب برگزار شده و شناسایی، آموزش و پایش صورت گرفته است؛ حال باید برنامه‌های گذشته را آسیب‌شناسی کرد تا نیازها را به دست بیاوریم و خلأ‌ها را کشف کنیم.

وی در پایان گفت: لازم است برای رشد در عرصه پژوهش یک دور دیگر، سخنان رهبر معظم انقلاب را درباره نخبگان با دقت مطالعه کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha