یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پژوهش

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: تعیین اولویت های پژوهشی کشور باید بر اساس نیازهای اساسی و مهم جامعه صورت گیرد.

دکتر مونا جامی پور در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت توجه به پژوهش در راستای تولید علم و ارتقای مباحث دانشی اظهار داشت: برای تحقق اهداف مدنظر اقتصادی و رشد و توسعه کشور، دانشگاه، صنعت و دولت باید پیوند و ارتباط قوی با یکدیگر داشته باشند و در این میان باید از ظرفیت عظیم علمی و پژوهشی دانشگاه ها به خوبی استفاده کرد تا بتوانیم مشکلات قابل توجه بخش صنعت و تولید کشور را چاره اندیشی کنیم.

وی افزود: در همین راستا باید اولویت های پژوهشی به درستی مشخص شود و این که به تعبیر مقام معظم رهبری از پژوهش، حمایت جدی به عمل آید و این مهم جزو اولویت های دستگاه های اجرایی و دولتی باشد.

عضو هیئت علمی رشته مدیریت IT دانشگاه حضرت معصومه(س) همچنین گفت: نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که اولویت های پژوهشی نباید به شکل فرمالیته و صوری تعیین شود بلکه می بایست بر اساس نیازهای کلیدی جامعه این کار صورت گیرد و مهم تر این که از اولویت های پژوهشیِ معین شده، به درستی حمایت شود.

وی بیان داشت: خوشبختانه ما در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور و از حیث توان علمی منابع انسانی، ظرفیت های بسیار خوبی داریم و باید از این توانمندی ها در عرصه پژوهش به درستی استفاده شود تا بتوانیم برپایه نیازسنجی های صورت گرفته، به حل مشکلات بپردازیم.

جامی پور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به مقوله تجاری سازی علوم خاطرنشان کرد: بنده کتابی با عنوان "مبانی تجاری سازی با تأکید بر علوم انسانی" نوشته ام که در فصول آخر کتاب، فرآیند پیاده سازی علوم انسانی و بهره گیری از آن ها در جهت تجاری سازی علم را توضیح داده ام.

وی افزود: ما باید در سایه کاربردی کردن آموزش های دانشگاهی، زمینه تجاری سازی علوم، حتی در بخش علوم انسانی که با دشواری های بیشتری نیز همراه است را فراهم کنیم و در این میان، دولت و نهاد حاکمیت باید بستر تحقق این امر را مهیا کند.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha