یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشریات

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان سمنان راه اندازی سامانه جامع نشریات در حوزه‌های علمیه خواهران را ضروری دانست و گفت: توصیه‌ها خوب است اما ما در راستای اهداف حوزه‌های علمیه در عرصه پژوهش، نیازمند مصوبات و الزامات قانونی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سمیه سالم، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان سمنان امروز سه‌شنبه ۲۵ آذر ۹۹ در آئین بزرگداشت هفته پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد به اهداف ایجاد مجله‌های علمی پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: هدف از این طرح ایجاد بستر مناسب، نخبه‌پروری، تشویق و افزایش اعتماد طلاب، تحلیل و بررسی آرا و نظرات مخالفان و طرح موضوعات مهم است.

وی درباره راهکارهای تعمیق بخشی به مجله های علمی پژوهشی، اظهار داشت: لزوم تدوین آئین‌نامه جامع؛ راهبری و نظارت بر محتوا و ساختار نشریات داخلی؛ شناسایی، جذب و معرفی افراد توانمند با تجربه و دارای فرصت و ظرفیت کافی، بهره‌گیری مجدانه و پیگیرانه کادر نشریه از اعضای هیأت تحریریه، برگزاری مسابقات و همایش در خصوص نشریات و معرفی نشریات برتر برخی از راهکارها است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان سمنان مسأله بودجه در پژوهش را بسیار جدی ارزیابی کرد و افزود: بودجه در نظر گرفته شده کفایت تولید علم و تدوین نشریات معتبر را نمی‌کند.

وی بیان داشت: ضروری است در خصوص نشریاتی که شورای راهبردی مرکز آن را تأیید می‌کند بودجه لازم اختصاص داده شود، تا پس از انتشار، درآمد آن تأمین شود.

خانم سالم در پایان راه اندازی سامانه جامع نشریات در حوزه‌های علمیه خواهران را ضروری دانست و گفت: توصیه‌ها خوب است اما ما در راستای اهداف حوزه‌های علمیه در عرصه پژوهش، نیازمند مصوبات و الزامات قانونی هستیم و می‌خواهیم بدانیم این الزامات و مصوبات چه زمانی اجرایی خواهد شد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha