یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هفته پژوهش

حوزه/ تحقق حیات طیبه مهمترین رسالت جامعة المصطفی و به تبع آن مجتمع آموزش عالی علوم انسانی است که در عرصه های مختلف آموزشی، پژوهشی و تربیتی جلوه‌گری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام میرعلی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه  که در مجتمع امین برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و با تأکید بر یادآوری اصول و اهداف پژوهش گفت: هفته پژوهش فرصتی برای بازنگری عملکردها و توجه بخشی به ملاک های رسیدن به اهداف پژوهشی است و در همین رابطه یافتن راه ها و زمینه سازی برای تحقق و استمرار حیات طیبه انسان مهمترین هدف پژوهش و فعالیت‌های علمی به شمار می رود.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی مجتمع امین جامعة المصطفی بر اهمیت یافتن میانی، اصول، اهداف راهبردها و راهکارها و ابزارها برای نیل و دستیابی به این هدف مقدس حیات طیبه اشاره نمود و بیان داشت: مسئله ای که این روزها نباید فراموش کرد، وحدت حوزه و دانشگاه  است،این وحدت زمینه ساز تحقق هدف والایی است که انسان را می تواند به سرمنزل مقصود رهنمون سازد.

وی با بیان این که محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر پایه حیات طیبه نگاشته شده است، افزود: تحقق حیات طیبه مهمترین رسالت جامعة المصطفی و به تبع آن مجتمع آموزش عالی علوم انسانی است که در عرصه های مختلف آموزشی، پژوهشی و تربیتی جلوه‌گری می‌کند.رشته ها، نشریات و فصل‌نامه‌های علوم انسانی این مجتمع آراسته به پیشوند معارف اسلامی است، عنوان کرد: با توجه به اهمیت تحقق حیات طیبه انسان، این مهم در تنظیم و تدوین رشته های علمی این مجتمع آموزش عالی مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعلی گفت: تربیت پژوهشگر و ساماندهی فعالیت های پژوهشی دانش پژوهان از دیگر رسالت اصلی معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی است.

وی ادامه داد: این معاونت در اقدامی سعی کرده سامانه پژوهشی را با هدف تعامل بیشتر پژوهشگران راه اندازی کند.هم اکنون ۵۳۸ نفر دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی در سامانه پژوهشی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی عضو هستند.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی  ادامه داد: از دیگر کارهای این معاونت نشر کتاب های «تفسیر تربیتی سوره لقمان»، «جامعه پردازی درآمدی بر نظام هنجاری اسلام» و «شرح قانون اجرائات جزایی افغانستان»، به وسیله جمعی از اساتید و دانش پژوهان این مجتمع برگزاری کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی است. هم اکنون انجمن‌های علمی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی ۱۰ مجله تخصصی را ناظر به اهداف، رسالت‌ها و وظایف پژوهشی ارائه می نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعلی با بیان این که در سال گذشته ۱۴ کارگاه تخصصی و دانش افزایی برگزار شده است، گفت: در همین رابطه این مجتمع آموزش عالی علوم انسانی ۴۳ نشست علمی با همکاری گروه ها و انجمن های علمی نیز برگزار نموده است.

وی یافته‌های همایش ملی «ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» و مشارکت ۲۸ مرکز حوزوی و دانشگاهی در برگزاری آن را دستاوردی مهم دانست و یادآور شد: ۶۵ درصد مقالات ناظر به علوم اجتماعی  بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha