جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مرکز تربیت معلم مبلغ

حوزه/ دفتر مطالعات بنیادین تعلیم و تربیت اسلامی به منظور استفاده از ظرفیت های پژوهشی و همچنین به منظور بررسی نظریه تعلیم و تربیت اسلامی و مبانی و اصول و رصد و مقایسه آن با تعلیم و تربیت استعماری تاسیس شده و فعالیت خود را از امروز به صورت رسمی آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل عبداللهی، مدیر مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه های علمیه، در مراسم افتتاحیه دفتر مطالعات بنیادین تعلیم و تربیت اسلامی مرکز تربیت مبلغ معلم، با بیان این نکته که امروزه طلاب نشان دادند که می توانند در رشته های مختلف نقش ایفا کنند؛ گفت: وضعیت حوزه علمیه امروز با گذشته متفاوت است. امروز در حوزه علمیه ۴۰۰ رشته و۱۸  دانش جدید طراحی شده که بخشی از این موارد اجرا شده است و فارغ التحصیلانی دارد.

وی افزود: مرکز تربیت مبلغ معلم، به عنوان رابطی میان حوزه و دستگاه های دولتی که دانشگاه فرهنگیان از موارد مهم آن می باشد، اهداف خود را پیش می برد و امروز تنها همین مجموعه متکفل امر تربیت و مهارت ورزی طلاب در آموزش و پرورش می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی خاطر نشان کرد: امسال ۵۰۰ طلبه معلم فارغ التحصیل شده آماده کار هستند و این تعداد نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ برابری داشته است و این رویداد، محصول مبارک گفتمان سازی و ترویج فرهنگ ورود به آموزش و پرورش و ایجاد دغدغه مندی برای طلاب توسط این مرکز و محصول برداشتن محدودیت رشته ای در این زمینه و همچنین همراهی کادر و هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان در این دوره بود.

وی ادامه داد: وقتی یک طلبه مبلغ در مدرسه وارد می شود، انتظاری که از او می رود با یک معلم تفاوت می کند و این بار مسئولیت ما را بیشتر می کند که این طلبه اقتضائات ویژه تری نسبت به سایرین دارد. باید این اقتضائات شناسایی و طراحی و در قوانین به کار برود.

مدیر مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه های علمیه با اشاره به حمایت و پشتیبانی آیت الله اعرافی مدیرحوزه های علمیه، از تاسیس دفتر مطالعات بنیادین، یاد آور شد: دفتر مطالعات بنیادین تعلیم و تربیت اسلامی به منظوراستفاده از ظرفیت های پژوهشی و همچنین به منظور بررسی نظریه تعلیم و تربیت اسلامی و مبانی و اصول و رصد و مقایسه آن با تعلیم و تربیت استعماری تاسیس شده و فعالیت خود را از امروز به صورت رسمی آغاز می کند.

وی بیان داشت: بر اساس گروه‌های تربیتی این دفتر ما عضو پژوهشی می پذیریم و پروژه تعریف می کنیم که بخشی از این پروژه ها را دانشگاه پیگیری می کند و بخشی دیگر را ما در حوزه پیگیری می کنیم. سعی بر این است که برخی از خلأهای معرفتی در عرصه تعلیم و تربیت که مغفول مانده و نیاز به باز کاوی و بازیابی و یا نقد و نظر و یا تولید دارد را رصد کنیم ودر اولویت کار گروه های پژوهشی این دفتر قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha