جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شورای زنان مسلنان در بریتانیا نخستین گزارش پیرامون شیوع کرونا را ارائه داد

حوزه/ نتایج اولیه نخستین نظرسنجی سرتاسری در بریتانیا که توسط اتاق فکر شورای زنان مسلمان انجام شده است، در اولین گزارش ملی این شورا پیرامون تاثیر کرونا بر زندگی بانوان مسلمان منتشر شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thetelegraphandargus،  شورای زنان مسلمان در بریتانیا، اولین گزارش ملی خود را در مورد تأثیر شیوع کرونا بر جوامع منتشر کرد.

شورای زنان مسلمان، یک سازمان عام المنفعه حامی بانوان مسلمان در بریتانیا، در سال ۲۰۱۹ یک «اتاق فکر» ایجاد کرد ، که هدف آن نشان دادن تجارب و نیازهای زنان مسلمان بود. اولین مطالعه انجام شده توسط این اتاق ، تاثیر قرنطینه بر زنان مسلمان در انگلستان را نشان می‌دهد که شامل مسائلی از جمله تحصیل کودکان در خانه، تأثیر سلامت روانی و جسمی و حتی دیدگاه‌های موجود درباره نحوه مدیریت بحران دولت، و چالش‌های و آزادی‌های مدنی می‌شود.

با بسیاری از تحقیقات که در حال حاضر در مورد تأثیر شیوع کرونا بر جمعیت عمومی در حال انجام است‌، محققان این شورا احساس ضرورت کردند تا تاثیر همه‌گیری را بر زندگی آنها به عنوان زنان مسلمان بررسی کنند.

در همین راستا محققان این اتاق فکر، سئوالاتی را درباره موضوعات متمایز مربوط به شیوع کرونا آماده کرده و یک نظرسنجی آنلاین سرتاسری در کشور آغاز کردند. گزارش مقدماتی این نظرسنجی آماده شده که هدف آن انتقال دیدگاه‌ها و صدای زنان مسلمان در مورد بیماری کرونا است. تأمل تحلیلی بیشتر در مورد این یافته‌ها بعدها ارائه خواهد شد.

بانا گورا ، مدیرعامل شورای زنان مسلمان گفت: هدف ما این است تا اطمینان حاصل کنیم، که تحقیقات جدید مرتبط مستقیماً توسط زنان مسلمان در مورد موضوعاتی که آن‌ها احساس می‌کنند برای آن‌ها و جوامع آن‌ها مهم است‌، و همچنین اعتماد بین جوامع و موسسات تحقیقاتی ایجاد ‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha